هشدار چین از یک "قدرت مخفی" هسته‌ای در جهان

© Fotolia / Romolo Tavaniانفجار اتمی
انفجار اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های چین از وجود یک «قدرت مخفی» هسته‌ای در جهان هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Sohu  چین، در مقاله‌ای جاپان را یک قدرت هسته ای واقعی می‌خواند و از کشورهای همسایه از جمله روسیه می خواهد تا در روابط با آن کشور هوشیار باشند و محتاطانه عمل کنند.

  نویسنده مقاله به استناد از منابعی یادآوری نموده است که جاپان به بهانه توسعه نیروگاه های هسته ای غیرنظامی، موفق به دریافت مقدار زیادی مواد سوخت هسته ای شده است. این مواد برای ساخت بیش از 6000 بمب هسته ای کافی است.

  نشریه خاطر نشان می‌سازد که برای چندین دهه ، توسعه جاپان از سوی ایالات متحده امریکا محدود شده بود اما با این حال، جاپان از حمایت های متحدین غربی بهره برد و به یک  ابر قدرت اقتصادی تبدیل شد. اکنون این کشور قصد دارد نقش فعال‌تری را در عرصه جهانی ایفا کند.

خاطرنشان می شود که جاپان از نظر آمادگی جنگی جزو ده کشور برتر جهان است و نمی توان سطح تکنولوژیکی آن را دست کم گرفت. علیرغم این واقعیت که این کشور اجازه تولید سلاح های هسته ای را ندارد ، اما در استفاده از فناوری هسته ای جایگاه پیشرو در جهان را اشغال می کند.

  به گفته نویسنده ، در صورت وقوع درگیری های نظامی ، جاپان قادر خواهد بود با استفاده از مواد هسته ای خود به سرعت تسلیحات هسته ای ایجاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала