آمادگی دولت عراق برای استعفای دسته جمعی

© AP Photo / Khalid MohammedПолиция на антиправительственной демонстрации в Багдаде
Полиция на антиправительственной демонстрации в Багдаде  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال کناره گیری نخست وزیر عراق در پی اعتراضات گسترده در این‌کشور، اکنون کابینه عراق برای انحلال خود ابراز آمادگی نموده است.

به گزارش  اسپوتنیک، به نقل از بغداد آل یوم ، پس از اعلام استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، دولت  این کشور نیز احتمال دارد به طور دسته جمعی استعفا دهند.

دولت عراق در پی اعتراضات گسترده دراین کشور، که تا کنون جان 400 نفر را گرفته است ، در یک جلسه اضطراری در مورد خود انحلال تشکیل جلسه خواهد داد.

تصمیم در مورد سرنوشت دولت باید توسط پارلمان که آمادگی ها برای رأی گیری را  آغاز نموده است اتخاذ شود.

Swedish flag - اسپوتنیک افغانستان
تابعیت سویدنی وزیر دفاع عراق تأیید شد

با این حال ، صرف نظر از تصمیم نمایندگان ، کابینه فعلی تا 30 روز دیگر به کار خود ادامه خواهد داد.

 عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق عصر روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که درخواست رسمی استعفای خود را تحویل مجلس نمایندگان این کشور خواهد داد.

در بیانیه نخست وزیر عراق آمده است: با دقت به خطبه‌ مراجع عالی دینی گوش دادم و با توجه به شرایط دشواری که کشور در آن به سر می‌برد و با توجه به ناتوانی دستگاههای مختلف با شرایط دو ماه گذشته و جلوگیری از ریخته شدن خون [مردم] از پارلمان می‌خواهم تا در گزینه‌های خود تجدید نظر و با توجه به منافع عراق و مراقبت از خون فرزندان عراق و جلوگیری از ناآرامی و تخریب بیشتر اقدام کند.

شورای عالی قضایی عراق نیز پیش‌تر از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در شهر ناصریه مرکز ولایت ذیقار خبر داده بود.

الناصریه و مناطق دیگر ذی‌قار در دو روز گذشته شاهد درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی بوده و تظاهرکنندگان پایگاه تیپ عملیات ویژه این ولایت را به آتش کشیده و پل الزیتون در مرکز این شهر را مسدود کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала