فراخوان امریکا به ناتو در خصوص افزایش هزینه های دفاعی

© REUTERS / Reinhard Krause فراخوان امریکا به ناتو در خصوص افزایش هزینه های دفاعی
فراخوان امریکا به ناتو در خصوص افزایش هزینه های دفاعی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از کشور های عضو پیمان اتلانتیک شمالی خواسته است تا هزینه های دفاعی شان را افزایش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام رسمی دولت واشنگتن ابراز داشته است، که امریکا انتظار دارد هزینه های دفاعی کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی "ناتو"  تا 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد. خاطرنشان می شود که در حال حاضر تنها نه کشور عضو ناتو توانسته اند به چنین شاخصی دست یابند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از ایده افزایش هزینه های دفاعی  کشور های ناتو حمایت نموده و آن را به تصویب رسانیده است.

Канцлер Германии Ангела Меркель  - اسپوتنیک افغانستان
مرکل: حفظ ناتو به نفع ماست

 لازم به ذکر است که ایالات متحده امریکا قصد دارد در جریان دیدار چند روز آینده دونالد ترامپ با همپیمانان این کشور در نشست سران ناتو در شهر لندن، تهدیدات مربوط به چین و همچنین مساله تسلط این کشور بر شبکه‌های ارتباطی را مطرح کند.

به گفته مقام  های امریکایی ، چین یک چالش را متوجه ناتو ساخته و به دنبال تسلط بر نظم بین‌المللی بنا شده بر قوانین است.

این مقام ها معتقد اند که چین فعالانه در صدد گسترش حضور و نفوذ خود در سراسر جهان از جمله در حوزه مسئولیت ائتلاف نظامی ناتو است.

گفتنی است تنش‌ها میان واشنگتن-پکن از روز چهارشنبه که ترامپ قانون حمایت از اعتراضات هنگ کنگ را امضا کرد؛ وارد مرحله جدیدی شده است.

چین بارها به امریکا درباره زیر سوال بردن اصل «چین واحد» و حمایت از جریان‌های جدایی‌طلبانه مناطق تحت حاکمیت پکن هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала