استقبال پاکستان از تمایل ترامپ برای پیگیری حل اوضاع افغانستان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши
Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ابراز داشته است که کشورش از تمایل ترامپ برای پیگری حل و فصل مساله سیاسی افغانستان استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان گفته است که کشورش از تمایل رئیس جمهور ترامپ برای پیگیری حل و فصل سیاسی مساله افغانستان از طریق آغاز دوبارۀ گفتگوها با طالبان استقبال می‌کند.

آقای قریشی در برگه تویترش نگاشته است: “پاکستان از تمایل مداوم رئیس جمهور ترامپ برای پیگیری حل و فصل مسایل سیاسی در افغانستان با از سرگیری گفتگو با طالبان استقبال می کند.”

وی همچنان گفته است: “این یک پیشرفت مثبت است، که به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین در منطقه کمک خواهد کرد.”

قای قریشی گفته است که پاکستان با مشورۀ نزدیک با تمام شرکا، روند صلح و آشتی افغانستان را تسهیل خواهد کرد و تمام جوانب را برای نقش سازنده در این پروسه تشویق کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، شامگاه پنج شنبه (7 قوس) در سفر نامنتظره به افغانستان آمده بود در جمع از سربازان امریکایی گفت که اگر طالبان می‌خواهند به توافق برسند نمایندگان ایالات متحده با آنها دیدار خواهد کرد.

اما آقای ترامپ گفت که ایالات متحده خواهان آتش‌بس است و احتمالاً طالبان نیز اکنون طرفدار آتش‌بس شده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی رسمی طالبان روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، با بیان اینکه هنوز برای صحبت از ازسرگیری مذاکرات با واشنگتن بسیار زود است، گفت که واکنش رسمی این گروه به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعدا منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала