کشته شدن 9 مهاجر افغان در اعتراض‌های اخیر ایران

© AP Photoکشته شدن 9 مهاجر افغان در اعتراض‌های اخیر ایران
کشته شدن 9 مهاجر افغان در اعتراض‌های اخیر ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که به تعداد 161 نفر در اعتراض‌های اخیر در ایران کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل صبح کابل، در سه هفته اخیر، اعتراض‌های گسترده‌ی مردمی و ضد دولتی در ایران بخاطر افزایش قیمت نفت و سهمیه بندی سوخت در این کشور آغاز شد.

اعتراضات در ایران؛ 180 رهبر شورش بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
اعتراضات در ایران؛ 180 رهبر شورش بازداشت شدند

در ابتدا این اعتراضات مسالمت آمیز بود، اما تداوم این تظاهرات خشم مردم را علیه حکومت ایران بیشتر کرد که آرام آرام به یک شورش خشونت آمیز علیه دولت این کشور تبدیل شد.

در این اعتراض‌ها صدها تن کشته، زخمی و یا از سوی نیروهای دولتی ایران بازداشت شده اند، که در میان کشته شدگان، 9 مهاجر افغان نیز شامل می باشد.

منابع دیگر می گویند که 67 مهاجر افغان دیگر توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند.

وزارت خارجه‌ی افغانستان نیز با تائید این خبر می گوید که تاکنون فامیل های سه نفر از مهاجران کشته در به سفارت افغانستان در تهران مراجعه کردند تا در خصوص تحویل گیری اجساد شان، همکاری شود.

پمپ بنزین تهران  - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات اعتراضات مردم به بلند رفتن نرخ بنزین در ایران+عکس

هرچند که تاکنون در مورد چگونه کشته شدن مهاجران افغان هیچ گونه اطلاعاتی در دسترس نیست، سه روز قبل سازمان عفو بین الملل نیز اعلام که به تعداد 161 نفر از اعتراض‌های اخیر در ایران کشته شده اند.

مسؤولان وزارت مهاجران و بازگشت ‌کنندگان، می‌گویند که برای آن‌ها تا کنون هیچ‌گونه گزارشی از کشته شدن مهاجران افغان در اعتراض‌ها ایران، نرسیده است.

فشار اقتصادی در ایران ناشی از تحریم های امریکا است  باعث شده که شمار زیادی از مهاجران افغان به دلیل کاهش شدید ارزش تومان در برابر ازار خارجی، از ایران خارج شده و به افغانستان برگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала