ساخت ده ها سکوی پرتاب موشک بالستیک در کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAЗапуск баллистической ракеты средней дальности Hwasong-12 в КНДР
Запуск баллистической ракеты средней дальности Hwasong-12 в КНДР - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی جهت پرتاب راکت های بالستیک قاره پیما، ده ها سکوی جدید احداث نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه (اساهی شیمبون)  به نقل از مقامات کوریای جنوبی و امریکا نوشت، کوریای شمالی از تابستان امسال تاکنون با ساخت تاسیساتی بتونی در ده‌ها منطقه، سکوهایی بزرگ برای پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و سایر موشک‌ها در آنها مستقر کرده است.

به گفته این روزنامه، این تاسیسات مستحکم در زمین‌های سست و ناهموار ساخته شده تا مانع از آسیب رسیدن به سکوهای پرتاب سیار و تضمین دقت مسیر موشک شود.  

 

رهبر کره شمالی طرفدار چه تیمی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
رهبر کوریای شمالی به دیدار زنان دلتنگ رفت + تصاویر

آساهی می‌نویسد که اطلاعات کوریای جنوبی این قاعده را رد نمی‌کند که تا پایان سال، کوریای شمالی یک موشک جدید با برد متوسط یا بلند آزمایش کند.
با توجه به شکست مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ، سئول و توکیو برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

جاپان از اوایل نوامبر به عنوان اقدامی احتیاطی، سیستم دفاع راکتی "ایجیس" خود را در دریای شرقی مستقر کرد.

پیشتر در تاریخ 29 نوامبر، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی خبر دادکه  آزمایش یک راکت بهترین و قابل اطمینان را به موفقیت در حضور کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی انجام دادند و رهبر این کشور آزمایش این راکت را پر نتیجه خواند.

طبق گزارش، کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرده است که باید توسعه تسلیحات جدید راهبردی و تاکتیکی را به منظور مقابله با فشارها و تهدیدهای تهاجمی نیروهای دشمن افزایش دهد.

مذاکرات امریکا و کوریای شمالی که پس از نشست ماه فبروری سال جاری "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" در هانوی ویتنام متوقف شد، با وجود وعده و وعیدهای دو طرف پس از دیدار در منطقه غیرنظامی در مرز دو کوریا تاکنون معلق مانده است.

در این شرایط، پیونگ یانگ پرتاب موشک‌های برد کوتاه و آزمایش انواع پرتابه‌های موشکی را از سر گرفت. از ماه می تا کنون 13 آزمایش  ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала