طرح روسیه برای دفاع در برابر موشک های کروز

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر طرح روسیه برای دفاع در برابر موشک های کروز
 طرح روسیه برای دفاع در برابر موشک های کروز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه برای دفاع در برابر راکت های کروز، ساخت یک میدان راداری را در امتداد مرز های این کشور پیشنهاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از ساخت یک میدان راداری در امتداد مرزهای این کشور خبر داد که  که امکان ثبت به موقع پرتاب موشک های کروز و همچنین پرواز هواپیماهای نظامی و سایر اهداف هوایی را فراهم می کند.

به گفته وزارت دفاع، روسیه در حال حاضر یک میدان راداری دایمی را در اختیار دارد که  با سیستم هشدار دهی حمله موشکی مجهز است. این سیستم شامل رادارهایی از نوع (ورونژ) است که امکان ردیابی موشک های بالستیک را فراهم می‌سازد.

ناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید - اسپوتنیک افغانستان
ناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید

 گفته شده است که سیستم راداری جدید، مشابه سیستم فعلی خواهد بود. این سیستم از ایستگاه های نوع کانتینری خارجی تشکیل خواهد شد که نخستین سیستم آن اخیرا مستقر شده است. سیستم بعدی از این نوع قطب شمال را پوشش می‌دهد.

آخرین میدان راداری پیشرفته از اول دسامبر 2018 به کار گرفته شد. دامنه تشخیص رادار به حساب دریافت انعکاس سیگنال رادیویی یونوسفر تعیین می شود. سیستم جدید راداری روسیه حتی می تواند هواپیماهای «استلس» را در فاصله 3 هزار کیلومتری رهگیری کند. یکی از مهمترین وظایف دشواری که به این سیستم محول شده است آن است که هنگام پردازش سیگنال ها،  اهدافی مانند بمب‌افکن، موشک های کروز، هواپیماهای برخاسته از عرشه کشتی های جنگی، سطح زمین و پارازیت را تشخیص می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала