در باره رادار «کانتینر» بیشتر بدانید

© Fotolia / Petrovich12در باره رادار«کانتینر» بیشتر بدانید
در باره رادار«کانتینر» بیشتر بدانید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این رادار قابلیت ردیابی هواپیماهای که با فن آوری «مخفیکاری» ساخته است، را دارد.

میخائیل پتروف طراح اصلی ایستگاه می گوید که این رادار جدید افقی نیروهای هوایی روسیه، روز یکشنبه وارد ماموریت رزمی در «موردوویا» شد، رادار «کانتینر» قادر به ردیابی هواپیماهای مخفی در فاصله 3 هزار کیلومتری می باشد.

 طرح روسیه برای دفاع در برابر موشک های کروز - اسپوتنیک افغانستان
طرح روسیه برای دفاع در برابر موشک های کروز

پتروف می افزاید: "هواپیماهای که با فن آوری «مخفیکاری» ساخته شده اند، برای ما نادیدنی نیستند، ما هنوز آنها را می بیبنم، آنها را همراهی می کنیم، آنها را در مرزهای حدود 3 هزار کیلومتر پیدا می کنیم".

او گفت: "چنین راداری در جهان وجود ندارند. ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه اقدام به ایجاد چنین صندوق هایی می کنند و چین به طور جدی کار می کند. مدل های موجود تنها در استرالیا وجود دارد. اما چنین ساختاری با چنین نرم افزار قدرتمند و مجموعه ای از الگوریتمیک چنین بودجه ای را در جهان ندارد".

به گفته این طراح ، آنتن دریافت کننده ایستگاه جدید سیگنالی را کشف می کند که از اروپا، کشورهای خلیج فارس، چین، قزاقستان و غیره برمی گردد. سیگنال ها از مرکز انتقال دهند چند کیلومتر از رادار پراکنده می شود و ایستگاه جدید اصل بازتاب سیگنال را از یونوسفر پیاده سازی می کند.

این در حالی است وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه، 2 دسامبر) از ساخت یک میدان راداری در امتداد مرزهای این کشور خبر داد که  که امکان ثبت به موقع پرتاب موشک های کروز و همچنین پرواز هواپیماهای نظامی و سایر اهداف هوایی را فراهم می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала