فرمان تحویل دهی گاز طبیعی روسیه به چین صادر شد

© Sputnik / Alexey Kudenko فرمان تحویل دهی گاز طبیعی روسیه به چین صادر شد
 فرمان تحویل دهی گاز طبیعی روسیه به چین صادر شد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه و رهبر چین، تحویل دهی گاز طبیعی را از طریق خط لوله "قدرت سیبری" راه اندازی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رهبر جمهوری مرد چین، تحویل دهی گاز طبیعی را از طریق خط لوله "قدرت سیبری" راه اندازی کرده اند.

این مراسم روز دوشنبه 2 دسامبر از طریق پل تلویزیونی میان سوچی و پکن برگزار شد.

خط لوله انتقال "قدرت سیبری"، گاز را از مراکز تولید گاز ایرکوتسک و یاکوتیا و کل منطقه آمور برای مصرف کنندگان روسی در خاور دور و سپس به چین از طریق مسیر  شرقی منتقل می کند.

طول این خط لوله گاز حدود 3 هزار کیلومتر می باشد.

نقش خط لوله گاز روسیه-چین در تغییر توازن انرژی  - اسپوتنیک افغانستان
نقش خط لوله گاز روسیه-چین در تغییر توازن انرژی

 همانطور که پیش از این الکسی میلر، رئیس گازپروم در ماه سپتامبر تصور می کرد، 1 تریلیون متر مکعب گاز روسیه ظرف 30 سال به بازار چین با استفاده از این مسیر تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است که این خط لوله که توسط شرکت گازپروم روسیه احداث شده است، حدود 3000 کیلومتر طول دارد و از میادین گازی چایاندا و کوفیکتا در سردترین بخش سیبری به بلاگووشچسنگ در نزدیکی مرز چین امتداد پیدا می‌کند. یک خط لوله گازی دیگر در چین به سیستم روسی متصل شده و 3370 کیلومتر به سمت جنوب تا شانگهای امتداد پیدا می‌کند. بخش روسی این خط لوله توسط گازپروم مدیریت می‌شود که در سال 2014 قراردادی به ارزش 400 میلیارد دالر برای تامین سالانه 38 میلیارد متر مکعب گاز به مدت 30 سال با شرکت ملی نفت چین امضا کرد که بزرگترین قرارداد این شرکت روسی تاکنون است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала