ارزیابی امریکا از تانک ساخت شوروی در صورت وقوع جنگ هسته‌ای

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر ستایش امریکا از تانک ساخت شوروی در صورت وقوع جنگ هسته‌ای
ستایش امریکا از تانک ساخت شوروی در صورت وقوع جنگ هسته‌ای  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه امریکایی در مقاله ای توجه ویژه را به تانک های ساخت شوروی مبذول داشته که به گفته کارشناسان حتا در صورت وقوع جنگ هسته‌ای می‌تواند دوام بیاورد.

 به گزارش اسپوتنیک، نشریه  امریکایی The National Interest در مقاله‌ای تانک شوروی منحصر به فرد، با نام شفری "شی 279" را به بررسی گرفته است.

نمونه اولیه تانک سنگین 60 تنی در دهه 50 به عنوان دستگاهی ساخته شد که  می توانست حتی پس از انفجار هسته ای قادر به جنگ باشد.

این نشریه خاطرنشان می کند که این تانک دارای چندین ویژگی است ، از جمله این که به شکل بشقاب پرنده بوده و قادر به تحمل هرگونه انفجار است.  روزنامه می‌نویسد: ضخامت زره این تانک 269 میلی متر است.

برای جلوگیری از خرابی در جاده ها، این  سلاح سنگین  ساخت شوروی، به چهار موتور قدرتمند 1000 اسب بخار مجهز شده است. "شی 279 " دارای اسلحه تفنگ 130 میلی متری و ماشیندار 14.5 میلی متر می‌باشد.

 روزنامه در اخیر می نویسد: با وجود این همه برتری ، اتحاد جماهیر شوروی به سرعت متوجه عدم مصلحت در تولید تانک سنگین شد و تانک های دارای مانور بیشتری T-34 و T-72 را ترجیح داد .

در جریان جنگ جهانی دوم در برابر آلمانی ها ناگاهان تانکی ظاهر شد که بنا به اعتراف کارشناسان بهترین تانک جنگ جهانی دوم بود.

 ظاهر شدن ناگهانی تانکی که دارای سرعت بالا،حفاظت مناسب ، و قدرت آتش بالایی بود تاثیر مخربی بر روحیه سربازان و فرماندهان آلمانی داشت.ظهور این تانک روسی در جبهه شرق باعث شد تا آلمانها به سمت طراحی و ساخت تانکهای جدید رو آوردند.

آلمان در پاسخ به تانک T — 34 روسی، انواع مختلف تانک ها را ساخت اما تا امروزماشینی که بتواند با تانک T — 34در مانور پذیری و انعطاف پذیری رقابت کند، ایجاد کرده نتوانسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала