چین راه انتقام‌گیری از امریکا را یافت

© AP Photo / Andy Wong چین راه انتقام‌گیری از امریکا را یافت
 چین راه انتقام‌گیری از امریکا را یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه انگلیس زبان چین در گزارشی اعلام نموده است که پکن ممکن است همه دارندگان پاسپورت های دیپلماتیک امریکا را از ورود به منطقه خودمختار سین کیانگ در غرب چین منع کند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از هو شیجین، سردبیر نشریه Global Times چین ، دولت چین در حال بررسی محدود کردن صدور ویزا برای آن دسته از مقامات و نمایندگان امریکایی  است که در مساله سین کیانگ «عملکرد نفرت انگیزی» داشته‌اند.

هو شیجین افزود این اقدام به تلافی یک مصوبه در حال تدوین در کنگره امریکا صورت می‌گیرد. او نگفت این اطلاعات را از کجا به دست آورده است.

وزارت امور خارجه چین دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد چین برخی از نهاد‌های غیردولتی امریکا از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر را به دلیل حمایت از اعتراضات هنگ کنگ تحریم کرد.

افشای اسناد محرم از اردوگاه های مسلمانان در چین  - اسپوتنیک افغانستان
افشای اسناد محرم از اردوگاه های مسلمانان در چین

کارشناسان سازمان ملل و فعالان حقوق بشری می‌گویند، دست کم یک میلیون مسلمان اویغور و اعضای سایر گروه‌های اقلیت مسلمان در اردوگاه‌هایی واقع در سین‌کیانگ در بازداشت به سر می‌برند.

مقام‌های ارشد امریکایی شامل مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور به صورت علنی چین را بابت این اردوگاه‌ها مورد انتقاد قرار داده‌اند.

چین سوءرفتار در این اردوگاه‌ها را رد می‌کند و گفته که این اردوگاه‌ها برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور کمک برای حذف افراط گرایی مذهبی و آموزش مهارت‌های جدید به مردم این منطقه تاسیس شده‌اند.

دولت پکن دائما از دولت واشنگتن و سایر کشورهای منطقه که منتقد سیاست‌های چین در سین‌کیانگ هستند، می‌خواهد تا به دخالت در امور داخلی چین پایان دهند.

حدود ده میلیون اویغور در چین زندگی می‌کنند که بخش عمده آنها در منطقه سین‌کیانگ هستند. آنها از لحاظ قومی با ترک‌ها خویشاوند هستند و نسبت به تبعیض‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه خود اعتراض دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала