دانشمندان: قحطی و گرسنگی جهان را تهدید می‌کند

© AP Photo / Christine Nesbitt دانشمندان: قحطی و گرسنگی جهانی در انتظار بشریت است
 دانشمندان: قحطی و گرسنگی جهانی در انتظار بشریت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم بین المللی از دانشمندان در پی یک تحقیق اعلام نموده اند که پیامدهای تغییر اقلیم خطر بزرگ قحطی در سراسر جهان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، یک تیم بین المللی از دانشمندان مشخص نموده اند که تغییرات اقلیم منابع کشاورزی و دریایی را در سراسر جهان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. این امر می تواند منجر به افزایش قحطی و گرسنگی در سراسر جهان شود.

نتایج این تحقیق دانشمندان در مجله Phys.org منتشر شده است.

گرسنگی شمال افغانستان را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
گرسنگی شمال افغانستان را تهدید می کند

از آنجایی که اقلیم شناسان اعتراف می کنند که در آینده نزدیک امکان انتشار دی اکسید کربن در جو کاهش نخواهد یافت و نقطه بازگشت ممکن است هنوز حاصل نشده باشد، مطالعات گسترده برای پیش بینی وضعیت قرن حاضر صورت می‌گیرد. دانشمندان در یک مطالعه جدید ، یک الگوی نظری را برای پیش بینی وضعیت دو منبع اصلی مواد غذایی -  کشاورزی و ماهیگیری ایجاد کردند.

کارشناسان مناطقی را که در آن کشت مواد غذایی کشت و ماهیگیری امکان پذیر است و همچنین تاثیری که آب و هوا در این مناطق می تواند داشته باشد، مدنظر گرفتند. به عنوان مثال ، افزایش دمای جهانی به ویژه برای مناطق استوایی مضر خواهد بود و در کشورهای شمالی (کانادا و روسیه) شرایط ممکن است برای کشاورزی مطلوب تر از پیش شود.

 براساس پیش بینی ها 90 درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که تولید مواد غذایی تا پایان قرن به میزان قابل توجهی در آن کاهش خواهد یافت.

در بخش کشاورزی این کاهش 25 درصد و در ماهیگیری 60 درصد خواهد بود. از سوی دیگر کشورهای فقیر در برابر گرم شدن کره زمین نیز آسیب پذیر خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала