معاون البغدادی در عراق بازداشت شد

© AP Photo / Al-Furqan mediaمعاون البغدادی در عراق بازداشت شد
معاون البغدادی در عراق بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از بازداشت یک رهبر برجسته داعش معروف به "ابو خلدون" که پست معاون سرکرده سابق این گروه تروریستی را برعهده داشته، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی  Al-Sumariya عراق، گروه اطلاع‌رسانی امنیتی این کشور در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر شد، گفت: طبق اطلاعات دقیق، نیروهای پلیس الحویجه در کرکوک توانستند تروریست برجسته ملقب به "ابو خلدون" را در یکی از آپارتمان‌ها در منطقه "یک مارس" بازداشت کنند.

در این بیانیه آمده است: ابو خلدون کارت شناسایی جعلی به نام "شعلان عبید" همراه داشته و به گفته این گروه، مجرم قبلا پست معاونت ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش را برعهده داشته است.

Президент Сирии Башар Асад во время интервью - اسپوتنیک افغانستان
اسد به سخنان ترامپ در باره قتل البغدادی خندید

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی همچنین تاکید کرد: ابو خلدون قبلا پست فرمانده نظامی ولایت صلاح الدین را نیز برعهده داشت.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، نام واقعی فرد بازداشت شده "حامد شاکر سبع البدری" و پسر کاکای ابوبکر البغدادی است.

فرماندهی عملیات مشترک اشاره کرد، او یکی از مهمترین فرماندهان داعش بوده که پرونده اطلاعات این تشکیلات را مدیریت می‌کرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: نیروهای امنیتی عراق به تعقیب و بازداشت اعضا و سرکردگان داعش در شهر و ولایات ادامه می‌دهند.

این دستاورد بعد از کشته شدن ابوبکر بغدادی در عملیات ارتش امریکا در حومه ادلب محقق شده است.

دونالد ترامپ ،رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز (27 اکتوبر)  اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه ادلب سوریه کشتند.

رئیس جمهور امریکا گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داده است فردی که توسط نیروهای امریکا کشته‌ شده است، ابوبکر البغدادی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала