پرورش خوک اصلاح شده ژنتیکی‌ برای کاهش گرسنگی در چین

© Sputnik / Igor ZaremboСвиньи в загоне
Свиньи в загоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینی تلاش دارند یک نوع خوک اصلاح شده ژنتیکی را جهت نجات از بحران های اقتصادی پرورش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg دانشمندان چینی تلاش دارند یک گونه خوک اصلاح شده ژنتیکی را تولید نمایند که در برابر زمستان های سرد مقاوم بوده و و همچنین در مقابله با تب خوکی آفریقایی مصونیت پذیر باشد.

در زمینه جنگ تجاری، رشد سریع جمعیت و کاهش منابع و همچنین بیماری همه‌گیر تب خوکی آفریقایی ، چین ، ایالات متحده و سایر مصرف کنندگان و صادر کنندگان عمده گوشت با چالش تضمین امنیت غذایی و عرضه بازار آینده مواجه هستند. دولت های این کشورها برای ایجاد سوپر خوک به مهندسی ژنتیک روی آوردند.

به گفته آژانس: "با کمک آزمایشات، محققان خوک هایی را پرورش می دهند که دارای تعداد بیشتری از ماهیچه ها بوده و در برابر زمستان های سرد مقاوم می‌باشند (چربی بدن آنها کمتر است و انتقال حرارت در بدن آنها بهتر صورت می‌گیرد). علاوه بر این  آنها تلاش دارند تا خوک ها را  ایجاد کنند که قابلیت مقاومت در مقابل ویروس های کشنده ، از جمله تب آفریقایی را دارا باشند".

 براساس این گزارش، آزمایش موفق هم اکنون توسط دانشمندان انستیتوت روزلین اروپا انجام شده است - آنها موفق شده اند خوکی را ایجاد کنند که از نظر مقاومت در برابر تب خوکی آفریقایی مقاوم باشد. درسال 1996 اولین بار در همین مؤسسه  گوسفند دالی ، شبیه سازی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала