کیم جونگ اون سوار براسب سفید قدرت نمایی می‌کند؟

© REUTERS / KCNA کیم جونگ اون سوار براسب سفید قدرت نمایی می‌کند؟
 کیم جونگ اون سوار براسب سفید قدرت نمایی می‌کند؟    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی برای دومین بار در یک منطقه برفی اسب سواری کرد. همسرش نیز در این کار او را همراهی کرد.

هم‌زمان با اعلام برگزاری قریب‌الوقوع نشست کم‌سابقه رهبران ارشد حزب حاکم کوریای شمالی، کیم جونگ اون بار دیگر سوار بر اسب سفیدش راهی کوهستان شد؛ حرکتی که به گفته تحلیلگران حاکی از آن است که پیونگ‌یانگ برای اتخاذ موضعی خصمانه‌تر آماده می‌شود.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ روز چهارشنبه اعلام کرد که به‌زودی دیداری نادر میان رهبران حزب حاکم در این کشور برگزار خواهد شد. این اقدام‌ها البته نشان از آن دارد که چه‌بسا کوریای شمالی خود را برای موضعی تهاجمی‌تر در برابر جامعه جهانی آماده می‌کند.

رهبر کوریای شمالی در حال کنترل رزمایش نیروهای مسلح کشور - اسپوتنیک افغانستان
رهبر کوریای شمالی کشورش را تفتیش کرد

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی گزارش داد که کیم برای دومین‌بار در دو ماه گذشته سوار بر اسب از کوهستان مقدس پائکتو دیدار کرد، با این تفاوت که این‌بار شماری از مقام‌های بلندپایه نظامی نیز او را همراهی کردند تا روحیه انقلابی را به مردم القا کند.

رهبر کوریای شمالی را در این اسب سواری ری سل جو همسرش نیز همراهی کرد.

 کیم جونگ اون هشدار داده است، ایالات متحده تا پایان امسال فرصت دارد تا امتیازات بیشتری برای آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده ارائه دهد، در غیر اینصورت کوریای شمالی "مسیر جدید" نامشخصی را دنبال می‌کند که تحلیلگران می‌گویند امکان دارد شامل از سرگیری پرتاب‌های موشک بالستیک قاره‌پیما یا آزمایش‌های هسته‌ای شود.

ایالات متحده از کوریای خواسته است تا میزان قابل توجهی از زرادخانه هسته‌ای خود را پیش از تسهیل تحریم‌های تنبیهی بین‌المللی، تسلیم کند؛ در حالیکه پیونگ‌یانگ ایالات متحده را به ارائه درخواست‌های "گانگستری" برای خلع سلاح یکجانبه متهم می‌کند.

وزارت خارجه کوریای شمالی نیز اخیرا  در بیاناتی ابراز داشت که پیونگ یانگ دیگر به وعده های ایالات متحده اعتقاد ندارد و به امریکا پیشنهاد کرد که "هدیه کریسمس" برای خود را انتخاب کند.

وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد: گفت‌وگو با ایالات متحده امریکا چیزی به جز فریب نبوده است و این کشور دیگر به سخنان امریکا در مورد گفتگو با پیونگ یانگ باور ندارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала