اولین ورود نظامیان روسیه به پایتخت سابق داعش

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر اولین ورود نظامیان روسیه به پایتخت سابق داعش
اولین ورود نظامیان روسیه به پایتخت سابق داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با خروج آخرین بازمانده‌های تروریست‌های داعش از شهر " رقه " در شرق سوریه، نیرو‌های روسی وارد این شهر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر وارناوسکی، افسر مرکز آشتی روسی جناح های متخاصم سوری خبر داده است که  ارتش روسیه برای اولین بار پس از پاکسازی شهر رقه از اشغال تروریست های گروه داعش "دولت اسلامی" وارد این شهر شدند.

این شهر برای مدت طولانی دژ مستحکم شبه نظامیان داعش ( سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) بود.

منابع محلی سوری اعلام کردند که پنج موتر زرهی روسی با نظارت نیروهای دمکراتیک کرد سوریه وارد مرکز شهر شدند.

به گفته والدیمیر وارانوسکی، روسیه یک کریدور کمکهای بشردوستانه برای ساکنان محلی افتتاح کرده است. این شهر هنوز کار در زمینه پاکسازی زباله ها و پاکسازی منطقه را به پایان نرسانده است. علاوه بر این ، کمبود آب تمیز ، غذا و دارو نیز دیده می‌شود.

 نیروهای دموکراتیک سوریه اخیراشهر الرقه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

روسیه در تلاش برای کاهش تنش در شمال شرق سوریه، 22 اکتبردر جریان سفر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به سوچی و دیدار با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود، تفاهمنامه ‌ای راامضا کردند.

براساس این توافق، نیروهای کردی باید 30 کیلومتر به جنوب مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کنند و نیروی مرزبانی سوریه و پلیس نظامی روسیه در مناطقی مستقر شوند که همچنان در کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری متحد دولت آنکارا قرار دارد.

توافق انقره و مسکو پس از آن صورت گرفت که ترکیه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و انقره به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала