کشف رفتار مرموز شهاب سنگ بالقوه خطرناک برای زمین

© Photo / NASA/Goddard/University of Arizona/Lockheed MartinСнимок астероида Bennu, сделанный зондом OSIRIS-REx
Снимок астероида Bennu, сделанный зондом OSIRIS-REx  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه آریزونا در ایالات متحده از رفتار اسرارآمیز یک شهاب‌سنگ بالقوه خطرناک بنو برای زمین ، پرده برداشتند که در طی آن این شهاب دائماً ذرات ماده خود را به فضا پرتاب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی  Phys.org تصاویری که به‌تازگی توسط فضاپیمای اسیریس-رکس OSIRIS-REx ناسا ثبت شده، حاکی است که شهاب سنگ    (Bennu 101955) ) با فشار، بخشی از ذرات ساختار خود را در فضا پخش کرده است.

فضاپیمای اسیریس-رِکس  OSIRIS-RExمجهز به دوربینی قوی به نام OCAMS می‌باشد که در ششم جنوری سال جاری میلادی نیز ذرات خارج شده از شهاب بنو را شناسایی کرد. اکنون نیز این دوربین‌ها موفق به ثبت لحظه‌ای شده‌اند که این شهاب در حال خارج کردن موادی از ساختار خود به فضا بود. به‌گفته محققان ذرات خارج شده اندک بوده و فقط به مقیاس سانتی‌متر می‌رسیدند.

چرخش شهاب سنگ خطرناک برای زمین+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
چرخش شهاب سنگ خطرناک برای زمین+ ویدیو

فضاپیما سه لحظه پاشیدن ذرات شهاب به فضا را تثبیت نموده است.

شهاب سنگ بنو یکی ازشهاب های آپولو است که کشف آن توسط پروژهٔ «لینیر» بررسی شهاب سنگ های نزدیک به زمین لینکلن(LINEAR) در 11 سپتامبر 1999 صورت گرفت. این شهاب سنگ هدفِ برنامه‌ریزی شدهٔ مأموریتِ اسیریس-رکس قرار گرفته که برای تهیه و آوردن نمونه به زمین در سال 2023 فرستاده شده‌ است. مواد نمونه برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر هویت آن شهاب استفاده خواهد شد.

برای ستاره‌های دنباله دار یخی که به خورشید نزدیک می‌شوند، انفجارها موضوع غیرمعمولی نیست اما برای شهاب سنگ این موضوع نادر و عجیب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала