بشار اسد: اروپا بخاطر حمایت از تروریزم در سوریه، با مشکل پناهجویان مواجه شد

© AFP 2023 / SANAبشار اسد: اروپا بخاطر حمایت از تروریزم در سوریه، با مشکل پناهجویان مواجه شد
بشار اسد: اروپا بخاطر حمایت از تروریزم در سوریه، با مشکل پناهجویان مواجه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته رئيس جمهور سوریه، اروپا به دلیل اینکه از آغاز تروریست‌ها را در سوریه حمایت می‌کرد، با مشکل پناهجویان سوری مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئيس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایتالیایی RaiNews24 این موضوع را بیان کرد.

این مصاحبه روز دوشنبه پس از آنکه شبکه تلویزیونی ایتالیایی بارها نشر آن را به تعویق انداخت، توسط شبکه‌های تلویزیونی سوری پخش شد. دفتر مطبوعاتی بشار اسد این تصمیم را تلاش غرب برای پنهان‌ساختن واقعیت درمورد سوریه، نامیده است. رسانه‌های محلی در ایتالیا، این موضوع را مرتبط به اختلاف‌ها میان مدیریت شبکه تلویزیونی می‌دانند.

اسد: امریکا از داعش علیه ارتش سوریه کار می‌گرفت - اسپوتنیک افغانستان
اسد: امریکا از داعش علیه ارتش سوریه کار می‌گرفت

اسد با ابراز نظر درمورد وضعیت پناهجویان در کشورهای اروپایی و موضوع بازگشت جنگجویان خارجی از سوریه به کشورهای خود شان، گفت: "ما باید از سوال آسان آغاز کنیم: کی این مشکل را ایجاد کرد؟ چرا در اروپا پناهجویان پیدا شدند؟ سوال آسان: بخاطر تروریزم که اروپا حمایت می‌کرد – و البته که ایالات متحده امریکا و ترکیه، اما اروپا نقش اصلی را در ایجاد هرج و مرج در سوریه بازی کرد".

رئيس جمهور سوریه می‌گوید که اروپا مسوولیت ایجاد این مشکلات را به عهده دارد زیر از روز اول آغاز بحران در سوریه، کشورهای اتحادیه اروپا از تروریستان حمایت می‌کردند و به گروه‌های تروریستی تسلیحات می‌دادند.

وی گفت: "اتحادیه اروپا از روز اول تروریست‌ها را در سوریه حمایت می‌کرد... از آغاز. آنها حکومت سوریه را متهم می‌ساختند و بعضی رژیم‌ها، به طور مثال، رژیم فرانسه تسلیحات می‌فرست... آنها این هرج و مرج را ایجاد کردند". به گفته وی، به همین دلیل میلیون‌ها باشنده سوریه مجبور به ترک کشور شان شدند.

در حال حاضر پناهجویان سوری در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند. اکثریت این پناهجویان در کشورهای همسایه سوریه، لبنان، ترکیه و اردن، بسر می‌برند.

در حال حاضر تنها در ترکیه حدود ۳.۶ میلیون پناهجوی سوری زندگی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала