کوریای شمالی: ترامپ «پیرمرد دمدمی ‌مزاج و عجول» است

© REUTERS / Jonathan Ernstکوریای شمالی: ترامپ پیرمرد دمدمی ‌مزاج و عجول است
کوریای شمالی: ترامپ پیرمرد دمدمی ‌مزاج و عجول است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام عالی‌رتبه کوریای شمالی گفت: اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا درباره کوریای شمالی بسیار ناامیدكننده است و نشان می دهد كه وی یک "پیرمردی عجول و دمدمی مزاج و بی تحمل" است.

به گزارش اسپوتنیک، کیم یونگ چال، یکی از معاونان رئیس حزب حاکم کوریای شمالی که نقش محوری در سازماندهی نشست دوم رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ داشته، در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری دولتی این کشور انتشار یافت، ترامپ را یک "پیرمرد دمدمی مزاج و بی‌توجه" توصیف کرد.

مقام ارشد مذکور در حکومت کوریای شمالی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد، اگر رئیس جمهور آمریکا به ایراد "اظهارات و الفاظ نامناسب و بسیار پرریسکش" علیه کوریای شمالی ادامه دهد، ممکن است نظر کیم جونگ اون رهبر این کشور درباره ترامپ تغییر کند.

فخر فروشی ترامپ از روابطش با رهبر کوریای شمالی  - اسپوتنیک افغانستان
فخر فروشی ترامپ از روابطش با رهبر کوریای شمالی

او به اظهارات روز یکشنبه ترامپ درباره این که "رهبر کوریای شمالی خیلی چیزها برای از دست دادن داشته و نمی‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا مداخله کند" اشاره کرد.

به گفته کیم یونگ چال، این اظهارنظرهای ترامپ نشان می‌دهند او "پیرمردی بی تحمل" است. او خاطر نشان کرد:"از آنجا که ترامپ یک پیرمرد بی توجه و دمدمی مزاج است، به زودی احتمالا به جایی میرسیم که او را جز با لفظ "پیر کودن" نمی‌توانیم توصیف کنیم".

مناسبات میان کوریای شمالی و ایالات متحده آمریکا در نخستین ماه‌های به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به شدت متشنج شد و رهبران دو کشور یکدیگر را به جنگ تهدید کردند. با این حال کوریای، نشانه‌هایی از تمایل با عادی‌سازی روابط با سئول و حتی واشنگتن را از خود نشان داد. پس از آن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سه نوبت در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کوریا با یکدیگر دیدار کردند. با این حال مذاکرات فنی و دیپلماتیک میان ایالات متحده آمریکا و کوریای شمالی تاکنون بدون نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала