آمریکا و چین درباره قطع جنگ تجاری به توافق رسیدند

© Fotolia / Hellen Sergeyeva آمریکا و چین درباره قطع جنگ تجاری به توافق رسیدند
 آمریکا و چین درباره قطع جنگ تجاری به توافق رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامۀ مذاکرات پکن و واشنگتن منجر به کاهش تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورو نیوز، انتشار خبر درباره قطع جنگ تجاری باعث شد که ارزش سهام ایالات متحده در بازارهای مالی افزایش یابد. به این ترتیب موج جدیدی از تعرفه‌های ایالات متحده که قرار بود از روز یکشنبه بر کالاهای چینی اعمال شود نیز لغو شدند.

علاوه بر این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد که گفتگوهای مربوط به فاز دوم این توافق را نیز فورا آغاز خواهد کرد.

​او در دو پیام توییتری نوشت: «با ما چین بر سر فاز یک این معامله، توافق کردیم. آنها بسیاری از تغییرات ساختاری همچنین خرید گسترده محصولات کشاورزی، انرژی، تولیدات کارخانه‌ها و بسیاری چیزهای دیگر را پذیرفتند».

او ضمن تاکید بر اینکه افزایش 25 درصدی تعرفه‌ها همچنان باقی می‌ماند، افزود: «تعرفه‌های جریمه‌ای که قرار بود از 15 دسامبر اعمال آنها آغاز شود، با این معامله اجرا نخواهند شد.

ترامپ از قصد خود برای مذاکرات تجاری با چین در ماه سپتامبر خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از قصد خود برای مذاکرات تجاری با چین در ماه سپتامبر خبر داد

ما به جای اینکه تا پایان انتخابات 2020 میلادی منتظر بمانیم، مذاکرات مربوط به فاز دوم را نیز فورا آغاز می‌کنیم. این معامله‌ای فوق‌العاده برای همه است.»

چین و ایالات متحده آمریکا سرانجام روز جمعه بر سر آنچه «فاز اول یک معامله» نامیده می‌شد، به توافق رسیدند تا به این ترتیب اولین گام موثر را برای پایان دادن به جنگ تجاری که یک سال و نیم طول کشید، بردارند.

با این توافق اولیه، میلیاردها دالر از تعرفه‌هایی که هر طرف بر کالاهای طرف مقابل اعمال کرده حذف شد یا اعمال آنها به تاخیر افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала