بوئینگ از تلاش رقابت برای همکاری با پنتاگون دست کشید

CC0 / / بوئینگ از تلاش رقابت برای همکاری با پنتاگون دست کشید
بوئینگ از تلاش رقابت برای همکاری با پنتاگون دست کشید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بوئینگ از تلاش برای شرکت در مناقصه پنتاگون که جهت ساخت موشک های قاره پیما راه اندازی شده است، خودداری نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ، شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است،  که پیشنهاد 85 میلیارد دالری پنتاگون را برای شرکت در مناقصه جهت ساخت موشک های بالستیک بین قاره ای برای جایگزینی موشک های Minuteman III رد می‌کند.

در بیانیه ای آژانس گفته می‌شود: "بوئینگ متاسف است ازاینکه نتوانسته درخواست خود را ارائه کند". اکنون تنها شرکت کننده این مناقصه کمپنی Northrop Grumman باقی مانده است.

پنتاگون در نظر دارد موشک های بالستیک بین قاره ای Minuteman III     را مدرن سازی کند ، حجم این برنامه 85 میلیارد دالر برآورد شده است.

روز جمعه ، بوئینگ تصمیم نهایی را مبنی بر عدم حضور خود در این برنامه را اعلام كرد.  شایان ذکر است که پیش ازاین در ماه جولای نیز ، این شرکت مسئله رقابت ناعادلانه را مطرح نموده بود.

 پنتاگون از بوئینگ خواسته بود تا یک سیستم با ظرفیت بالاتر برای مقابله با موشک های دوربردی طراحی کند که کوریای شمالی پیشتر تهدید کرده بود با آنها آمریکا را هدف می گیرد.

پنتاگون از شرکت ها خواسته  بود تا برای طراحی و توسعه نسل جدید سامانه های دفاع هوایی دارای قابلیت رهگیری برای مقابله با تهدیدهای موشکی پیشرفته رقابت کنند.

 موشک های بالستیک بین قاره ای سه مرحله ای مستقر در زمین از خانواده Minuteman در ابتدا برای مهار هسته ای در طول جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی در نظر گرفته شده بودند.

این موشک ها  اکنون یگانه موشک های بالستیک بین قاره ای مستقر در زمین است که ارتش ایالات متحده در اختیار دارد. موشک های بالستیک Minuteman III اولین بار در سال 1970 در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت و در سال 1978 تولید آن متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала