گفت وگوی عمران‌خان و سناتور آمریکایی درباره افغانستان

© AP Photo / Jacquelyn Martin گفت وگوی عمران‌خان و سناتور آمریکایی درباره افغانستان
 گفت وگوی عمران‌خان و سناتور آمریکایی درباره افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که پاکستان را به پناه دادن به سرکرده های طالبان متهم کرده بود، روز دوشنبه در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره تحولات افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش اسپوتنیک رسانه های پاکستان سفر هیات چهار نفره آمریکایی به ریاست سناتور گراهام را بخشی از تلاش های دولت ترامپ برای جلب حمایت اسلام آباد در راستای ترغیب گروه طالبان جهت موافقت با آتس بس در افغانستان عنوان می کنند.

بازدید لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از پاکستان همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر عقب نشینی قریب الوقوع نظامیان آمریکا از افغانستان انجام می شود.

براساس این گزارش، لیندسی گراهام در دیدارهای جداگانه با عمران خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان درخصوص روابط دو کشور، تحولات منطقه و مشارکت برای کمک به پایان دادن بحران در افغانستان بحث و تبادل نظر انجام داد.

سناتور گراهام هفته گذشته در یک گفت و گوی تلویزیونی با تاکید بر لزوم مذاکره آمریکا با پاکستان درباره افغانستان مدعی شد: اگر پاکستان به گروه طالبان پناهگاه ندهد جنگ افغانستان ظرف چند هفته به پایان خواهد رسید.

وی در گفت و گو با شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا گفت: آمریکا برای پایان دادن به جنگ در افغانستان باید بجای مذاکره با گروه طالبان، با دولت پاکستان گفت‌وگو کند.

 دیدار زلمی خلیل‌زاد با عمران‌خان در مورد افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار زلمی خلیل‌زاد با عمران‌خان در مورد افغانستان

سه روز پیش نیز «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با سفر به اسلام آباد با وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

وی در این دیدارها، طرف پاکستانی را در جریان گفت وگوهای اخیر آمریکا و طالبان قرار داد.

خلیل زاد از عملکرد پاکستان برای تسهیل در فرآیند صلح افغانستان و کمک به برقراری ثبات در این کشور قدردانی کرد.

پیش از این دور جدید مذاکرات آمریکا با طالبان در دوحه پس از یک وقفه سه ماهه، روز شانزدهم قوس ماه جاری انجام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала