پایان جنگ؟ بزرگترین معامله قرن «فلسطین جدید» توسط اسرائیل ایجاد می شود

© AFP 2023 / Said Khatibپایان جنگ؟ بزرگترین معامله قرن «فلسطین جدید» توسط اسرائیل ایجاد می شود
پایان جنگ؟ بزرگترین معامله قرن «فلسطین جدید» توسط اسرائیل ایجاد می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و متحدان اش پروژه‌ی را طرح کردند که اساس آن فلسطین جدید زیر کنترل اسرائیل ایجاد می شود و این کشور از آن محافظت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی لبنان المیادین از پروژه جدید امریکا زیر نام بزرگترین «معامله قرن» گزارش می دهد، براساس این گزارش دولت اسرائیل از «فلسطین جدید» در برابر تجاوز خارجی محافظت خواهد کرد.

گزارش شده است که قرار است که توافق سه جانبه ای میان اسرائیل، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (منظمة التحریر الفلسطینیة‎) و جنبش حماس به امضا برسد که اسرائیل به استثنای شهرک‌های موجود، دولتی را به نام «فلسطین جدید» در کرانه باختری و نوار غزه ایجاد کند.

 دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند

بنابراین توافق، اسرائیل شهرک های را که قبلا ساخته است، ترک می کند.

به نقل از این گزارش، بیت المقدس طبق این «معامله» تقسیم نخواهد شد، این شهر مشترک میان اسرائیل فلسطین جدید خواهد بود و شهروندان عرب به فلسطین جدید ساکن خواهند شد نه اسرائیلی ها.

فلسطین جدید نیز، مسئولیت آموزش و پرورش را در این شهر بر عهده خواهد گرفت، به اساس این توافق فلسطین جدید، مالیات مال و آب خود را به شهرداری اورشلیم پرداخت خواهد کرد.

به اساس این پروژه، خرید مسکن از اعراب برای یهودیان و از یهودیان برای اعراب ممنوع خواهد بود و دولت مصر نیز به نوبه خود، برای ساخت میدان هوایی، کارخانه ها و فعالیت های تجاری را در قلمرو جدیدی را به نوار غزه فراهم می کنند، در حالی که فلسطینی ها اجازه ندارند در آنجا مستقر شوند.

آنچه را که نشان می دهند این پروژه توسط امریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس تصویب شده است، این کشورها حدود 30 میلیارد دالر در طول 5 سال برای پروژه های «فلسطین جدید» اختصاص می دهند، آنچه که تخمین زده می شود ایالات متحده 20 درصد، اتحادیه اروپا 10 درصد و کشورهای عربی 70 درصد کمک خواهند کرد.

کشورهای عربی در فلسطین سرمایه گذاری می کنند - اسپوتنیک افغانستان
سرمایه گذاری کشورهای جهان عرب در فلسطین

براساس این توافق، در «فلسطین جدید» تنها پولیس اجازه حمل سلاح را در خواهد داشت و اسرائیل در برابر هرگونه تجاوز خارجی محافظت می کند.

بخش دیگر این توافق، خلع سلاح کامل حماس از جمله رهبران این سازمان آمده است، از امروز به بعد رهبران این سازمان معاش ماهانه از کشورهای «عربی» دریافت خواهند کرد. افتتاح مرزهای نوار غزه برای تجارت با کشورهای جهان، برگزاری انتخابات آزد و دموکراتیک، آزادی همه زندانیان بخش دیگری از این توافقات گفته شده است.

پس از پنج سال «معامله گران قرن» قصد دارند که در «فلسطین جدید»، فردوگاه، بندرگاه بازکنند، این برنامه شامل ساخت بزرگراه بین کرانه باختری و نوار غزه نیز می باشد.

آنچه که در این پروژه ذکر شده است، این است که اگر اسرائیل یا گروه های فلسطینی از امضای این «معامله قرن» امتناع ورزند، آنها برای همیشه در درجه اول حمایت مالی امریکا را از دست خواهند داد.

قابل یادآوری است که مکانهای مقدس اورشلیم را نه اردن بلکه عربستان سعودی محافظت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала