نگرانی روسیه از بابت اعزام سربازان ترکیه به لیبیا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه از نگرانی مسکو در رابطه با توافق انقره و فایز سراج رئیس دولت وفاق ملی لیبیا و همچنین امکان اعزام نیروهای ترکیه به لیبیا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، منبع آگاه در دستگاه دیپلماسی به "اسپوتنیک" گفت: "این (توافق) سؤالات زیادی را به وجود می آورد و بر منافع کشورهای همسایه تأثیر می گذارد، اوضاع پیچیده ای است."

نیروهای نطامی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه آمادگی جنگ در لیبیا را می گیرد

وی در ادامه اظهار داشت: "قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وجود دارند، تصامیم نیز در مورد ممنوعیت صادرات تسلیحات وجود دارد، بنابراین در این راستا مسائل بسیاری مطرح است. تا زمانی که درگیری حل و فصل نشود،مداخلات نظامی خارجی می تواند اوضاع را پیچیده تر کند."
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، و فایز سراج رئیس دولت طرابلس، در اواخر ماه نوامبر توافق نامه هایی را برای تعاملات در حوزه نظامی و مناطق دریایی به امضا رساندند. یونان، مصر و مجلس نمایندگان (پارلمان) در شرق لیبی، تفاهم نامه های ترکیه و لیبیا را غیرقانونی و نامعتبر خواندند.
بحران لیبیا پس از سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی در سال 2011 آغاز شد. در حال حاضر در کشور دوگانگی قدرت حاکم است. در شرق کشور، مجلس منتخب مردم و در غرب و طرابلس، دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج که با حمایت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا شکل گرفته است، حاکمیت دارد.

.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала