آمریکا پروژه گاز «نورد استریم 2» را تحریم کرد

© Sputnik / Sergey Guneevرامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد
رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم – 2» را تحریم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریكا اعلام کرد كه تحریم های ایالات متحده علیه خطوط لوله گازی نورد استریم – 2 و جریان ترکیه، بلافاصله پس از امضای بودجه دفاعی آمریکا به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: در تاریخ 20 دسامبر، ماده 7503 قانون در خصوص بودجه دفاعی ایلات بلافاصله به اجرا گذاشته شده است.

در سندی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد آمده است:" همه طرف های درگیر  که جهت اعمار و کشیدن  خط لوله در عمق بیشتر از 100 فوت در دریا، در چارچوب برنامه ساخت و سازخط لوله گازی "نورد استریم - 2 و جریان ترکیه" (خط  انتقال گاز روسیه و ترکیه) کشتی فروخته، اجاره داده یا ارائه نموده اند ، باید قطع فعالیت این کشتی ها در رابطه با کارهای ساختمانی مربوطه را فورا اعلام کنند".

پیشترترامپ بودجه دفاعی سال 2020 آمریکا را امضا کرد.

تحریم پروژه نورد استریم- 2 که مخالفت اتحادیه اروپا را به همراه دارد شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا مشارکت داشته باشند. خط لوله «نورد استریم» قرار است با دور زدن اوکراین و لهستان، گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم 2 را تصویب کرده بود. مجلس سنا با 86 رای موافق در برابر 8 رای مخالف آن را تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است گذاشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала