افزایش شمار کشته شدگان اعتراضات اوتار پرادش به 11 نفر

© REUTERS / Adnan Abidiافزایش شمار کشته شدگان اعتراضات اوتار پرادش به 11 نفر
افزایش شمار کشته شدگان اعتراضات اوتار پرادش به 11 نفر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار کشته شدگان اعتراضات ایالت اوتار پرادش هندوستان به 11 نفر افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز هندوستان به نقل از نمایندگان درمانگاه های محلی این کشور خبر داد، که شمار تلفات معترضان در ایالت اوتار پرادش هندوستان که به مخالفت اصلاحات قانون شهروندی دست به اعتراض زده بودند به 11 نفر افزایش یافته است.

پیش از این گزارش شده بود، که در این درگیری ها شش نفر کشته شده اند.

 شش نفر در اعتراض به قانون شهروندی در هند جان باختند - اسپوتنیک افغانستان
شش نفر در اعتراض به قانون شهروندی در هند کشته شدند

براساس این گزارش، در جریان این اعتراضات ده ها نفر زخمی و به درمانگاه ها بستری شده اند. براساس اعلام پولیس منطقه، بیش از 50 مأمور اجرای قانون در این تظاهرات زخمی شده اند. در همین زمان، مقام های انتظامی خاطرنشان كردند، كه پولیس از سلاح گرم استفاده نمی كند. براساس اعلام پولیس ایالتی، تنها حدود 200 نفر زندانی و بیش از 3.3 هزار نفر به دلیل نافرمانی از نهادهای اجرای قانون دستگیر شدند.

یادآوری می کنیم، که اعتراضات گسترده و شورش ها در اواسط هفته گذشته پس از تصویب اصلاحات جدید قانون شهروندی توسط پارلمان هند در این ایالت آغاز شد. این نوآوری ها برای غیرمسلمانان کشورهای همسایه در جنوب آسیا - افغانستان ، پاکستان و بنگلادش - در صورت مواجهه با آزار و اذیت در میهن شان سهولت های را فراهم می کند، که آنها با یک روش ساده ، گذرنامه هندی را دریافت کنند.

این قانون نارضایتی مسلمانان هندی را که معتقدند این اصلاحات قانون اساسی را نقض می کند، برانگیخت، زیرا برخی از شهروندان در یک کشور رسمی غیرمذهبی به دلایل مذهبی ظلم می کنند. ساکنان ایالت های شمال شرقی این کشور ابراز نارضایتی کردند، زیرا می ترسند اکنون میلیون ها نفر از مردم بنگلادش به طور قانونی بتوانند در مناطق شان مستقر شوند. این ، به گفته برگزار کنندگان این اعتراضات ، منافع مردم محلی را تهدید می کند.

اکنون اوضاع در آسام نسبتاً با ثبات شده است، اما در سایر مناطق هند، اعتراضات بر این اساس تا به امروز متوقف نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала