نخستین ملاقات ساکنان پایتخت سابق داعش با روزنامه‌نگاران روسی

© AP Photo / Gabriel Chaimنخستین ملاقات ساکنان پایتخت سابق داعش با روزنامه‌نگاران روسی
نخستین  ملاقات ساکنان پایتخت سابق داعش با روزنامه‌نگاران روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساکنان شهر رقه " پایتخت سابق داعش" برای اولین بار با روزنامه نگاران روسی ملاقات و صحبت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، باشنده‌گان شهر رقه سوریه که پیش ازاین به عنوان پایتخت سابق گروه تروریستی دولت اسلامی - داعش (سازمان ممنوع در روسیه) محسوب می‌شد، برای نخستین بار  با روزنامه نگاران روسی که به همراهی پرسنل ارتش از این شهر بازدید نموده اند، ملاقات و صحبت کردند.

در این ملاقات، ساکنان باقیمانده در رقه، از کمبود غذا و آب آشامیدنی و مشکلات در کار با خبرنگاران روسیه سخن گفتند.  آنها یادآور شدند که مغازه های کنار جاده اصلی شهر را افتتاح کردند، اما  به دلیل بیکاری و فقدان پول کسی وارد آنها نمی شود.آنها گفته اند این شهر به محل دفن زباله ها تبدیل شده است و مردم سوریه از زندگی در آن خسته شده اند و می خواهند در صلح زندگی کنند.

یک تن از  شهروندان رقه به نام عمر گفت که تا هنوز  همه جا را سلاح و مهمات  گرفته است و خیابان های شهر پوشیده از بمب ها و نارنجک های باقیمانده تروریست ها است و روشنایی وجود ندارد.

 اخیرابا خروج آخرین بازمانده‌های تروریست‌های داعش از شهر " رقه " در شرق سوریه، نیرو‌های روسی وارد این شهر شدندو حدود دوهزار بسته از کمک های بشردوستانه و غذا را به ساکنان این شهر تحویل نمودند.

منابع محلی سوری اعلام کردند که پنج موتر زرهی روسی با نظارت نیروهای دمکراتیک کرد سوریه وارد مرکز شهر شدند.

در سال 2013 میلادی و در ادامه جنگ داخلی سوریه، مخالفان دولت سوریه موفق به تصرف شهر رقه  شدند. نیروهای داعش در جنوری 2014 پس از نبردی شدید با مخالفان دولت بشار اسد، کنترل شهر رقه در شمال سوریه را به دست گرفتند .

 این شهر برای مدت طولانی دژ مستحکم شبه نظامیان داعش ( سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала