ایجاد آفتاب سوزان مصنوعی در آسمان

© AFP 2023 / Fadel Sennaایجاد آفتاب مصنوعی در آسمان
ایجاد آفتاب مصنوعی در آسمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین قصد دارد آفتاب مصنوعی با توان 200 میلیون درجه سانتیگراد را در فضا مستقر نماید.

به گزارش اسپوتنیک، جورجی تیخومیروف ، معاون موسسه فیزیک و تکنالوژی هستوی  دانشگاه ملی تحقیقات هستوی طی مصاحبه ای با 360 در مورد چشم انداز پروژه ایجاد "خورشید مصنوعی" چینایی صحبت کرد.

در آفتاب نیز باران میبارد - اسپوتنیک افغانستان
در آفتاب نیز باران میبارد

پیش از این ، نیوزویک گفته بود که در سال 2020 ، دانشمندان چینایی یک ریاکتور تجربوی جدید فیوجن هستوی HL-2M را به عنوان بخشی از پروژه EAST راه اندازی می کنند. فرآیندهای موجود در آن ، آنچه را که در هسته ی خورشید اتفاق می افتد ، کاپی می کنند. به گفته دوان زوزو ، رئیس موسسه فیزیک جنوب غربی، این ریاکتور قادر به گرم کردن پلاسما در دمای بالاتر از 200 میلیون درجه سانتیگراد است.

تیخومیروف معتقد است که دستگاه چینائی HL-2M "به نوعی از موارد موجود فراتر خواهد رفت" ، اما "هیچ نوع پیشرفت در این عرصه صورت نگرفته."

ممکن آنها نوعی کوچک دستگاه را ایجاد کنند  و شاید به معیار های پلاسما خوبی دست یابند. اما در بخش انرژی پیشرفت نخواهد داشت. "

این متخصص افزود: بزرگترین ریاکتور حرارتی هستوی جهان با نام ITER در فرانسه ساخته می شود. روسیه نیز در ایجاد آن شرکت می کند. به گفته تیخومیروف ، ریاکتور، که قرار است تا سال 2025 تکمیل شود ، چینی ها نمی توانند دیگران را به عقب بگذارند.

همزمان این متخصص تأکید کرد که امروز در روسیه تحقیقات حرارت هستوی 'در جهات مختلف' جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала