پنتاگون 750 نظامی پس از حمله به سفارت این کشور به عراق می فرستد

© Photo / The U.S. Armyپنتاگون ۷۵۰ نظامی پس از حمله به سفارت این کشور به عراق می فرستد
پنتاگون ۷۵۰ نظامی پس از حمله به سفارت این کشور به عراق می فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا از فرستادن 750 نظامی دیگر به عراق پس از حمله به سفارت این کشور خبر داد.
ترامپ عراقی ها را به اقدام در برابر ایران فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ عراقی ها را به اقدام در برابر ایران فرا خواند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرد، که واشنگتن در واکنش به حوادث عراق قصد دارد 750 سرباز امریکایی را در خاورمیانه (غرب آسیا) مستقر کند.

مارک اسپر وزیر دفاع امریکا گفت، که نیروهای امریکا آماده‌ جا به جا شدن در خاورمیانه ظرف روزهای آینده هستند.

رئیس پنتاگون در تویتر خود نوشت:- "تقریباً 750 سرباز بلافاصله به منطقه فرستاده می شوند، نیروهای اضافی ظرف چند روز آماده استقرار خواهند شد".

 وی افزود: ما درباره ارتشی از لشکر 82 هوایی صحبت می کنیم.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌» مدعی شده پنتاگون، پس از حوادث امروز در برابر سفارت امریکا در بغداد، قصد فرستادن نظامیان بیشتر به منطقه را دارد.

یک مقام ارشد پیشین دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا گفته است، که مقام‌های این کشور به دلیل نگرانی‌ها از احتمال حمله به سفارت امریکا در بغداد در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه آن در صورت لزوم هستند.

یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا اندکی بعدتر به ای‌بی‌سی گفته است، که واشنگتن با توجه به «ایمن بودن» کلیه کارکنان سفارت فعلاً قصد تخلیه آن را ندارد. 

پیش از این، فاکس نیوز گزارش داده بود که تیم واکنش سریع، که شامل 4000 سرباز است، در حال آماده سازی برای حرکت به کویت هستند.

یادآوری می کنیم، که اعتراضات در نزدیکی سفارت امریكا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای گروه شیعی كتائیب حزب الله در عراق و سوریه آغاز شد، كه در جریان حملات پهپادهای امریکا جان باخته بودند. پنتاگون توضیح داد که این اقدامات در پاسخ به حملات این جنبش به پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک انجام شده است، که منجر به کشته شدن یک شهروند امریکایی و زخمی شدن چهار سرباز امریکایی شد. ایالات متحده ایران را به حمایت از حزب الله متهم می کند.

دولت دونالد ترامپ و شخص او چندین بار ایران را به دست داشتن در این تظاهرات‌ها متهم کرده‌اند. تهران این اتهامات را تکذیب کرده است. 

در حال حاضر 5000 نیروی امریکایی در عراق جا به جا هستند. واشنگتن مدعی است هدف از جا به جایی این نیروها آموزش و پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала