ده کشور اروپایی که در آنها مردم بالاترین هزینه‌ها برای غذا صرف می‌کنند

© Depositphotos.comده کشور اروپایی که در آنها مردم بالاترین هزینه‌ها برای غذا صرف می‌کنند
ده کشور اروپایی که در آنها مردم بالاترین هزینه‌ها برای غذا صرف می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در همه کشورهای جهان، مردم بخش از بودجه و یا نیمی از بودجه خود را صرف خرید محصولات غذایی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در کشورها این شاخص متفاوت است. به‌عنوان مثال در رومانیا، یک سوم بودجه شهروندان صرف غذا می‌شود، شهروندان اوکراینی نیمی از بودجه خود را صرف خرید غذا می‌کنند، در حال که شهروندان روسیه 30.2 درصد بودجه خود را صرف خرید محصولات غذایی می‌نمایند.

کشورهای که در آنها مردم بالاترین هزینه‌ها برای غذا صرف کنند:

1. اوکراین

سهم هزینه‌های غذایی 50 درصد

کمترین سهم هزینه برای خرید غذاها در بین شهروندان لوکزامبورگ و بالاترین هزینه‌ها در بین شهروندان اوکراین است. لوکزامبورگ‌ها فقط 8.4 درصد از بودجه خود را صرف خرید غذا می‌کنند. شهروندان هالند و بریتانیا 10.6 درصد بودجه خود را صرف خرید غذا می‎نمایند. همچنان شهروندان ایرلند و فنلاند به ترتیب 11.5 و 11.7 درصد بودجه خود را صرف خرید محصولات غذایی می‌کنند.

2. قزاقستان

سهم هزینه‌های غذایی 47.6 درصد

علاوه براین کارشناسان رتبه بندی بررسی کردند که چه میزان از شهروندان این کشورهای بودجه خود را صرف خرید مشروبات الکلی و دخانیات می‌کنند.

شهروندان لوکزامبوگ، پرتغال، قبرس و مولداویا کمترین بودجه خود را مصرف خرید این کالاها می‌کنند. شهروندان این کشورها بیش از 1.6 درصد بودجه خود را صرف خرید الکل و ذخانیات می‌نمایند.

3. مولداویا

سهم هزینه‌های غذایی 43.8 درصد

همچنان در این رتبه بندی مصارف رفتن خانواده‌ به کافه‌ها، رستورانت‌ها و هوتل‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

شهروندان کشور سوئیس 11 درصد بودجه خود را صرف غذاهای هوتل‌ها می‌کنند یونان 10.8 درصد و اسپانیا 9.9 درصد. کمترین مصرف از بخش بودجه شان را شهروندان رومانیا و مولداویا هر یک 1.9 درصد را مصرف خرید غذایی‌های هوتل می‌کنند.

4. مقدونیه شمالی

سهم هزینه‌های غذایی 37.8 درصد

همچنان کمترین مصرف را شهروندان بلاروس در رفتن به رستورانت‌ها و کافه‌ها (2.8 درصد) دارند. اوکراین و کرواسیا هر کدام 2.9 درصد بودجه خود را صرف خرید محصولات غذایی در رستورانت‌ها و کافه‌ها می‌نمایند.

شهروندان مولداویا کمترین هزینه‌را صرف تفریح و سرگرمی (1.5 درصد) می‌کنند، کمی بیشتر از مولداویا مقدونیه شمالی و شهروندان قزاقستان 1.8 درصد بودجه خود را صرف تفریح و سرگرمی می‌نمایند.

5. بلغارستان

سهم هزینه‌های مواد غذایی 36.5 درصد

در این گزارش بیشترین سهم هزینه‌ها برای «عادت‌های بد» رومانی 8.2 درصد، بلغارستان 5 درصد و صربستان 4.9 درصد است.

6. بلاروس

سهم هزینه‌های غذایی 36.3 درصد

حدود 3 درصد بودجه شهروندان در بلاروس صرف «عادت‌های بد» می‌شود که تقریباً این مبلغ در کرواسیا و چک نیز صرف می‌شود. شهروندان هالند 2.9 درصد و اسلواکیا 3.1 درصد بودجه خود را صرف «عادت‌های بد» می‌کنند.

7. صربستان

سهم هزینه‌های غذایی 34.3 درصد

در این رتبه بندی هزینه‌ها اوقات فراغت و رویدادهای فرهنگی نیز بررسی شده است.

شهروندان کشورهای غربی هر یک سویدن 18.7 درصد، بریتانیا 13 درصد و اتریش 11.5 درصد بودجه های خود را صرف اوقات فراغت و رفتن به موزیم‌ها و تیاتر و دیگر فعالیت‌های فرهنگی می‌نمایند که در دو کشور اول، سهم هزینه برای اوقات فراغت و فعالیت‌های فرهنگی، حتی از سهم هزینه‌های غذایی نیز فراتر رفته است.

جایگاه هشتم را رومانیا و جایگاه نهم را لیتوانیا از آن خود کرده اند سهم هزینه‌های در این کشورها به ترتیب 33.3 و 31.5 درصد است.

روسیه در مقام دهم کشورهای اروپایی قرار دارد که مردم در آن 30.5 درصد بودجه خود را صرف محصولات غذایی می‌نمایند، اندکی کمتر از روسیه شهروندان مونته‌نگرو 29.7 درصد و کرواسیا 28.2 درصد بودجه خود را صرف خرید محصولات غذایی می‌کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала