هشدار ترامپ به اردوغان درباره «مداخله خارجی» در لیبیا

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisهشدار ترامپ به اردوغان درباره «مداخله خارجی» در لیبیا
هشدار ترامپ به اردوغان درباره «مداخله خارجی» در لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا به رئیس جمهور ترکیه درباره مداخله خارجی در لیبیا هشدار داد.
ترکیه با فرستادن نیروهای نظامی اش به لیبیا، وضعیت منطقه را پیچیده تر می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه با فرستادن نیروهای نظامی اش به لیبیا، وضعیت منطقه را پیچیده تر می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کاخ سفید نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در تماس تیلیفونی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به او هشدار داده است، که دخالت خارجی در لیبیا، اوضاع را دشوارتر خواهد کرد.

این تماس پس از آن صورت گرفت که پارلمان ترکیه شامگاه پنجشنبه (۱۲ جدی) با لایحه مجوز فرستادن نیروی نظامی جهت پشتیبانی از دولت وفاق لیبیا موافقت کرد.

ترکیه اخیراً به صورت جدی وارد پرونده لیبیا شده و رسما از دولت «فایز السراج» در مقابل دولت حامی جنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبیا پشتیبانی می‌کند.

حدود یک ماه پیش ترکیه دو تفاهم‌نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبیا امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، باعث ناراحتی مصر، یونان، قبرس جنوبی و جنرال خلیفه حفتر شده و قرار است چهار کشور یونان، مصر، فرانسه و قبرس یونانی نشین روزهای چهارم و پنجم جنوری (۱۳ و ۱۴ جدی) در قاهره حول تحولات لیبیا دور هم جمع شوند.

دولت ترکیه هفته گذشته پس از دریافت درخواست کمک نظامی رسمی از سوی دولت وفاق لیبیا اعلام کرد، که نیروهای خود را به این کشور خواهد فرستاد. انقره تاکنون بیش از ۳ نوبت از سوریه، نیروهایش را به لیبیا فرستاده است.

در همین حال خبرگزاری «آناتولی نوشته است، که اردوغان در این تماس تیلیفونی، از پایان درگیری‌ها در برابر سفارت امریکا در بغداد ابراز خرسندی کرد. وی همچنین از حمله به نیروهای امنیتی امریکا در عراق ابراز نگرانی کرده است.

پیرامون سفارتخانه امریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه تا عصر دیروز (چهارشنبه) به صحنه اعتراضات ضد امریکایی تبدیل شده بود. تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر امریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهر «القائم» در ولایت «الانبار» مقابل سفارت امریکا تجمع کردند. در آن حمله، نزدیک به ۳۰ نفر کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала