وزارت دفاع امریکا: به دستور ترامپ، به کاروان سلیمانی حمله کردیم

© REUTERS / Carlos Barriaوزارت دفاع امریکا: به دستور ترامپ، به کاروان سلیمانی حمله کردیم
وزارت دفاع امریکا: به دستور ترامپ، به کاروان سلیمانی حمله کردیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: "ارتش امریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل امریکا در خارج از کشور انجام داده است".

پنتاگون در ادامه این بیانیه خاطر نشان ساخته است که سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای امریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

قاسم سلیمانی در حمله امریکا کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
قاسم سلیمانی در حمله امریکا کشته شد

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد امریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان "حمله به سفارت امریکا" یاد کرده و مدعی شد این اقدام به دستور سلیمانی صادر شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: "هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافع این کشور در سراسر جهان انجام خواهد داد".

گفتنی است که ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف میدان هوایی بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله موتر حامل اعضای حشد شعبی بوده است.

سازمان حشد شعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله جان باخته است.

مقام‌های امریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала