واکنش مسکو به قتل فرمانده سپاه ایران؛ سلیمانی صادقانه خدمت کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به قتل فرمانده سپاه ایران؛ سلیمانی صادقانه خدمت کرد
واکنش مسکو به قتل فرمانده سپاه ایران؛ سلیمانی صادقانه خدمت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه در رابطه به قتل قاسم سلیمانی اعلام داشته است که قتل سلیمانی یک اقدام پرماجرا است که منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو قتل جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نتیجه حمله راکتی امریکایی‌ها در بغداد، را یک اقدام پرماجرا دانسته که منجر به افزایش تنش‌ها در سراسر منطقه خواهد شد.

مسوولین وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساختند: "قتل سلیمانی در نتیجه حمله راکتی امریکایی‌ها در حومه بغداد را مثل یک اقدام پرماجرایی که منجر به افزایش تنش‌ها در سراسر منطقه خواهد شد، ارزیابی می‌کنیم. سلیمانی صادقانه برای دفاع از علایق ملی ایران خدمت کرد".

سناتور روسی: امریکا منتظر انتقام ایران بخاطر قتل جنرال سلیمانی باشد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور روسی: امریکا منتظر انتقام ایران بخاطر قتل جنرال سلیمانی باشد

وزارت خارجه روسیه افزود: "صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به مردم ایران ابراز می‌کنیم".

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (۳ جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند".

همچنان شبه‌نظامیان شیعه اعلام کرده اند که در نتیجه عملیات در بغداد، پنج عضو گروه شبه‌نظامیان و دو "مهمان" شان کشته شده اند. در میان کشته‌شدگان ابومهدی المهندس، معاون فرمانده شبه‌نظامیان شیعه نیز شامل است. قبل از این مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا ابومهدی المهندس را به حمله بر سفارت امریکا در بغداد به تاریخ ۳۱ دسمبر، متهم کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала