نماینده دومای روسیه: سرویس های اطلاعاتی امریکا ترامپ را «گمراه» کرده بودند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده دومای روسیه: سرویس های اطلاعاتی امریکا ترامپ را «گمراه» کرده بودند
نماینده دومای روسیه: سرویس های اطلاعاتی امریکا ترامپ را «گمراه» کرده بودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو دومای روسیه گفت، که سرویس های اطلاعاتی امریکا از ناآرامی ها در نزدیکی سفارت امریکا در عراق استفاده و رئیس جمهور را برای ترور فرمانده قدس ایران گمراه کردند.
واکنش وزارت دفاع روسیه به ترور قاسم سلیمانی  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت دفاع روسیه به ترور قاسم سلیمانی

به گزارش اسپوتنیک، الینا پانینا عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه می گوید، که سرویس های اطلاعاتی امریکا از ناآرامی ها در نزدیکی سفارت امریکا در عراق استفاده کرده و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را بدون این که درباره اهمیت قاسم سلیمانی چیزی بداند، مجبور به دادن دستور ترور قاسم سلیمانی فرمانده قدس ایران کرده اند.

 این نماینده مجلس دومای روسیه یکی از دلیل های ترور سلیمانی را چنین بیان کرد: یکی از دلایل این رویداد غم انگیز می تواند کشمکش طولانی مدت میان امریکا و نیروهای امنیتی ایران در خلیج فارس و عراق باشد.

به گفته پانینا ، به تازگی این رویارویی با شماری از حوادث  تحقیرآمیز برای امریکا همراه بوده که قضیه «شبیه سازی  موفقیت آمیز انهدام ناو نفربر اسکس جنرال جوزف ووتل،  رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده ( CENTCOM  ) توسط شناور های سپاه پاسداران  از جمله آنها بوده است. به گفته این نماینده دوما،  احتمالاً از سردار سلیمانی به دلیل خودکشی دریابان استیرنی فرمانده ناوگان پنجم امریکا که پس از این وقایع در دسامبر 2018  اتفاق افتاد، انتقام گرفته اند.

وی گفت:- "در این شرایط، نباید منتفی دانست که نظامیان و سرویس های اطلاعاتی امریكا از ناآرامی ها در نزدیكی سفارت امریكا در عراق در راستای اهداف تنگ نظرانه خود بهربرداری کرده و دونالد ترامپ را که اهمیت شخصیت سردار قاسم سلیمانی را که در ایران در سطح قهرمان ملی قرار دارد، بطور کامل درک نمی کرد، گمراه نموده باشند".

یادآوری می کنیم، که دولت ایالات متحده امروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم ماه قوس ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала