برخی از نکات مربوط به عملیات ترور سلیمانی فاش شد

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFPبرخی از نکات مربوط به عملیات ترور سلیمانی فاش شد
برخی از نکات مربوط به عملیات ترور سلیمانی فاش شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس بلومبرگ جزئیات طرح عملیات ایالات متحده امریکا برای نقشه کشی ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا پس از حمله به پایگاه نظامی امریکا در عراق، در اوخر ماه دسمبر سال گذشته تصمیم گرفت نقشه ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را ترتیب دهد.

به گفته این آژانس، پس از آن یک سرباز قردادی امریکایی در روز 27 دسمبر در نتیجۀ اصابت راکت به پایگاه نظامی امریکا در عراق کشته شد. رئیس‌جمهور ترامپ به رابرت اوبراین مشاور امنیت کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و  مایک پنس معاون‌اش دستور یک عملیات ویژه برای ترور جنرال ایرانی ترتیب دهند.

علاو بر این، تمام اطلاعات مربوط به عملیات ویژه برنامه ریزی شده از طریق کانال‌های ارتباطی ایمنی منتقل می‌شد به همین خاطر دیگر کارمندان کاخ سفید هیچ چیزی در این مورد نمی‌دانستند.

به گفته برخی از منابع، امریکا به تحرکات سلیمانی به دقت نظارت داشت و تصمیم به ترور وی پس از آن صورت گرفت که سرویس اطلاعاتی از ورود وی به میدان هوایی بغداد خبر داد.

پیشتر کاخ سفید دستور ترور سلیمانی را مانع جلوگیری از جنگ و «خونریزی بیشتر» توضیح داده بود.

فرمانده سلیمانی در شب 3 جنوری سال روان در نتیجه حمله هوایی امریکا در میدان هوایی بغداد جان باخت. پنتاگون بعداً تایید کرد که این عملیات به دستور ترامپ انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала