امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonامریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد
امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا می‌گوید که عملیات از بین بردن جنرال سلیمانی، جواب کشته‌شدن یک قراردادی امریکایی در نتیجه حمله بر پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق به تاریخ ۲۷ دسمبر بود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایران انترنشنل گفته است: "ما درمورد اقدامات ما مشخص اطلاع نمی‌دهیم. چنانکه در هفته گذشته دیدید، ما جواب گروه‌های تحت کنترول (ایران) را می‌دهیم".

وی خاطر نشان ساخته است که عملیات از بین بردن جنرال سلیمانی، جواب کشته‌شدن یک قراردادی امریکایی در نتیجه حمله بر پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق به تاریخ ۲۷ دسمبر بود.

وی گفت: "سپس ما اطلاع یافتیم که حملات جدید در راه است، ما هر کار ممکن را انجام دادیم تا جلو این کار را بگیریم. ما به واکنش ادامه می‌دهیم، ما (ایران را) مجبور می‌سازیم که حسابش را بپردازد".

استراتژی امریکا در قبال ایران پس از ترور سلیمانی تغییر نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
استراتژی امریکا در قبال ایران پس از ترور سلیمانی تغییر نمی‌کند

به گفته وی، واشنگتن به ایجاد ائتلاف بزرگ برای دفاع از علایق خود در خاور میانه ادامه می‌دهد که این ائتلاف متشکل از اسرائیل و شرکای امریکا در خلیج فارس خواهد بود.

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (۳ جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند".

همچنان شبه‌نظامیان شیعه اعلام کرده اند که در نتیجه عملیات در بغداد، پنج عضو گروه شبه‌نظامیان و دو "مهمان" شان کشته شده اند. در میان کشته‌شدگان ابومهدی المهندس، معاون فرمانده شبه‌نظامیان شیعه نیز شامل است. قبل از این مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا ابومهدی المهندس را به حمله بر سفارت امریکا در بغداد به تاریخ ۳۱ دسمبر، متهم کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала