ناتو ماموریت اش در عراق را متوقف کرد

© AP Photo / Maya Alleruzzoناتو ماموریت اش در عراق را متوقف کرد
ناتو ماموریت اش در عراق را متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو ماموریت اش در عراق مبنی بر آموزش نظامیان این کشور را متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری فرانسه، دیلان وایت، سرپرست دفتر سخنگوی ناتو گفته است که پس از قتل جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ناتو ماموریت اش مبنی بر آموزش نیروهای نظامی عراق را متوقف ساخته است.

امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد

قبل از این گزارش شده بود که ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش، شدت عملیات خود در عراق را کاهش می‌دهد.

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (۳ جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند".

همچنان شبه‌نظامیان شیعه اعلام کرده اند که در نتیجه عملیات در بغداد، پنج عضو گروه شبه‌نظامیان و دو "مهمان" شان کشته شده اند. در میان کشته‌شدگان ابومهدی المهندس، معاون فرمانده شبه‌نظامیان شیعه نیز شامل است. قبل از این مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا ابومهدی المهندس را به حمله بر سفارت امریکا در بغداد به تاریخ ۳۱ دسمبر، متهم کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала