نیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است

© REUTERS / Leah Millisنیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است
نیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی درباره توجیهات رئیس جمهور امریکا پس از ترور فرمانده قدس ایران نوشت، که باید به افکار عمومی امریکا توضیح دهد که چرا با چنین اقدامی، امریکایی‌ها را در معرض خطر قرار داده است.
ترامپ: جنرال سلیمانیباید سال‌ها پیش از بین می رفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: جنرال سلیمانی باید سال‌ها پیش از بین می رفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز جمعه در سرمقاله خود به مسئله ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا پرداخته و نوشته است که ترامپ با این کار امریکایی‌ها را در معرض خطری بزرگ قرار داده است.

این روزنامه با زیر پرسش بردن «هوشمندانه» بودن این حمله نوشته است:- "هنوز قطعات زیادی از این پازل تکمیل‌نشده باقی مانده، اما این قتل حرکتی بزرگ در جهتی پرابهام است".

نیویورک‌تایمز با اشاره به نقش مهم سردار سلیمانی در بسط نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه نوشته است، که اکنون این پرسش مطرح است، که چرا کاخ سفید مسیر اقدام «معقول‌تر» را در پیش نگرفته و مستقیما به سمت اقدامی تهاجمی یعنی ترور سردار سلیمانی رفته است.

این روزنامه نزدیک بودن محاکمه ترامپ در روند استیضاح را یکی از انگیزه‌های احتمالی این اقدام خوانده و ضمنا از او به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به نمایندگان کنگره پیش از انجام این حمله انتقاد کرده است.

هیأت سردبیری نیویورک‌تایمز سپس نوشته است، که بر خلاف ادعای ترامپ و «مایک پامپئو» وزیر خارجه امریکا که گفته‌اند به دنبال افزایش تنش با ایران نیستند، هدف قرار دادن سردار سلیمانی «یک تلافی عظیم توسط ایران را قطعی کرده است. این که این تلافی چه خواهد بود، کجا و چه زمانی انجام خواهد شد، نادانسته‌های بزرگ ما هستند، اما کارشناسان امور ایران هشدار داده‌اند، که این کشور نیروهای نیابتی گسترده و ابزارهای نامتقارن بسیاری از جمله جنگ‌افزارهای سایبری را در اختیار دارد".

در این سرمقاله عنوان شده است، که ترور سردار سلیمانی نیروهای امریکا در منطقه و همچنین متحدان این کشور از جمله اسرائیل را در معرض خطری بزرگ قرار داده است.

نیویورک‌تایمز می‌افزاید:- "با توجه به ریسک‌های عظیمی که رئیس‌جمهور ترامپ و وزیران خارجه و دفاع ستیزه‌جوی او... برای ملت [امریکا] ایجاد کرده‌اند، آن‌ها باید فورا درباره دلایل صدور دستور این اقدام سرنوشت‌ساز، توضیحی قانع‌کننده دهند: پیشینه دروغ، دروغ و باز هم دروغ‌های ترامپ، استیضاح وی به دلیل سوء استفاده از اختیارات و پیشینه اثرپذیری از محاسبات کوتاه‌مدت سیاسی در سیاست خارجی، اعتبار او در داخل و خارج از کشور را تضعیف کرده است. کنگره و مردم آمریکا، خواهان حقایق هستند".

این روزنامه در پایان با اشاره به اینکه ارتش امریکا در روزهای اخیر صدها نظامی دیگر به غرب آسیا اعزام کرده، نوشته است:- "آقای رئیس‌جمهور، پس وعده پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان چه می‌شود؟".

 

 

این در حالیست، که تنش ها بین ایران و امریکا پس از آن افزایش یافته که دولت ایالات متحده دیروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

یادآوری می کنیم، که بامداد دیروز جمعه سیزدهم ماه جدی ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала