تهران نمی خواهد با آمریكا جنگ کند، اما برای هرنوع شرایط آماده است

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFPQasem Soleimani, Iranian Revolutionary Guards Corps (IRGC) Major General and commander of the Quds Force
Qasem Soleimani, Iranian Revolutionary Guards Corps (IRGC) Major General and commander of the Quds Force - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که تهران به دنبال جنگ با آمریکا نیست، اما برای هرنوع شرایطی آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: "تهران به دنبال جنگ با آمریکا نیست ، اما برای هرنوع شرایطی آماده است".

عباس موسوی در جریان نشست خبری، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و ایران با توجه به شرایطی که با کشته شدن سردار جنرال قاسم سلیمانی، توسط واشنگتن، پیش آمده گفت: "ایران به دنبال جنگ با ایالات متحده نیست ، اما برای هر شرایطی آماده است".

به گفته وی، ایران جواب کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای «قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خواهد داد، اما مقامات رهبری چنان تصمیمی اتخاذ خواهند کرد که باعث پشیمان شدن "دشمن" گردد و برعلاوه منجر به جنگ نشود.

ظریف: مایک پمپئو یک دلقک مغرور است - اسپوتنیک افغانستان
ظریف: مایک پمپئو یک دلقک مغرور است

شایان ذکر است که در شب 3 جنوری 2020، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا،  گفت که در صورتی که ایران آمریکای ها را مورد  حمله قرار دهد، کشورش ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران وارد خواهد کرد. با این حال جامعه جهانی آمریکا و ایران را به به خویشتن داری دعوت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала