حسن روحانی با اشرف غنی صحبت تلفنی انجام دادند

© @ARG -FB پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی رای داد
  پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی رای داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی با حسن روحانی گفت ‌وگوی تلفنی انجام داده و وعده کرد که از خاک افغانستان هیچ‌گاه ضد کشور دیگری استفاده نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمداشرف غنی، رییس جمهور طی یک تماس تلفنی به حسن روحانی همتای ایرانی خود اطمینان داده است که «بر بنیاد موافقت‌نامه امنیتی افغانستان و ایالات متحده امریکا، خاک افغانستان هیچ‌گاه بر خلاف کشور دیگری استعمال نمی‌شود».

این گفت‌وگوی تلفنی دو روز پس از کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله نیروهای امریکایی در عراق، انجام شده است.

 ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که آقای غنی در رابطه به حادثه «دو روز قبل که در عراق به وقوع پیوست، مراتب تسلیت و غم ‌شریکی خود را به رییس جمهور و مردم ایران ابراز کرده است».

پیش از این نیز رییس جمهور غنی در گفت‌وگوی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا تأکید کرده بود که خاک افغانستان علیه هیچ کشور خارجی استفاده نخواهد شد.

هم‌چنان روز شنبه، چهاردهم جدی محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری ضمن این‌که بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه و منطقه تأکید کرد، افزود که دولت به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که افغانستان را  به صحنه جنگ نیابتی مبدل کند.

تاکید روحانی به خروج امریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تاکید روحانی به خروج امریکا از افغانستان

پس از کشته‌شدن قاسم سلیمانی توسط نیروهای امریکایی، نگرانی‌ها از احتمال افزایش خشونت‌ها و رویایی نظامی میان امریکا و ایران بالا گرفته است.

ایران که پس از کشته ‌شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امریکا را به انتقام‌ گیری سخت تهدید کرده بود، با تهدید لفظی تند دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا روبه ‌رو شده است.

رییس جمهور امریکا به تازه‌ گی گفته است، درصورتی که ایران بر مواضع امریکا حمله کند، ارتش این کشور ۵۲ هدف مهم به لحاظ فرهنگی و نظامی ایران هدف قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала