اجلاس اضطراری شورای ناتو

© REUTERS / Francois Lenoirاجلاس اضطراری شورای ناتو
اجلاس اضطراری شورای ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منشی عمومی ناتو خواهان اجلاس اضطراری شورای ناتو در ارتباط حوادث اخیر عراق شده است که قرار است فردا ساعت 3 بعد از ظهر دایر گردد.

اسپوتنیک با استناد به روزنامه اتریشی Standard ، منشی عمومی ناتو اظهار داشته است که شورای ناتو تصامیم کلیدی سیاسی را اتخاذ می کند. جلسات در سطح نمایندگان دائم  وزیران دفاع یا امور خارجه یا در سطح روسای دولت و یا حکومت برگزار می شود و چنین جلسات به ریاست منشی عمومی شورا تشکیل می گردد.

امریکا خواستار حمایت ناتو از موضع این کشور درباره ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا خواستار حمایت ناتو از موضع این کشور درباره ایران شد

در تاریخ 2 جنوری، پنتاگن تأیید كرد كه ایالات متحده حمله هوایی دیگری را در مجاورت پایتخت عراق بغداد انجام داده است كه قربانی آن یكی از تأثیرگذارترین رهبران نظامی ایران بود ، قاسم سلیمانی ، قوماندان نیروهای "القدس" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می باشد.

یکجا با سلیمانی ، ده شخص عالی رتبه عراقی نیز کشته شدند ، از جمله چهار افسر نیروهای ویژه ، و همچنین چندین مقام ارشد شبه نظامی شیعه عراق می باشند. این حمله به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا صورت گرفت ، كه سلیمانی را "رهبر تروریست" خواند.

پس از ترور جنرال ، وزیر امور خارجه ایران جواد ظریف پیش بینی کرد "پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا".

جواد آذری جهرمی وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات ترامپ ، وی را "یک تروریست با لباس" نامید و او را با هیتلر ، چنگیز خان و سازمان تروریستی "دولت اسلامی" که در روسیه ممنوع است ، مقایسه کرد.

در پاسخ ، ترامپ تهدید کرد که در صورت تشدید اوضاع یا تهدید برای امنیت برای شهروندان آمریکایی ، "ضربه سریع و قدرتمند" را در 52 نقطه مختلف جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد داد.

رسانه های بریتانیا نیز به نوبه خود ، اطلاعاتی را منتشر کردند که قوای تحت البحری بریتانیا می تواند در صورت بدتر شدن اوضاع ، ایران را تحت ضربات راکتی قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала