تهدید ترامپ به اعمال شدیدترین تحریم‌های علیه عراق

© REUTERS / Leah Millis تهدید ترامپ به اعمال شدیدترین تحریم‌های علیه عراق
 تهدید ترامپ به اعمال شدیدترین تحریم‌های علیه عراق  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا هشدار داد: در صورتی که عراق اقدامات خصمانه ای را علیه آمریكا انجام دهد و یا خواستار خروج نظامیان آمریکایی باشد با تحریم های شدید و بی‌سابقه مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کرد.

ترامپ گفت: ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره (ریاست جمهوری) من میلیاردها دالر هزینه برداشته است. ما آنجا (عراق را) ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها این پول را به ما برگردانند.

اشاره ترامپ به پایگاه هوایی بلد در 50 کیلومتری شمال بغداد است.

  پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی رای داد - اسپوتنیک افغانستان
پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی رای داد

رییس جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرد: ما آن‌ها را طوری تحریم می‌کنیم که هرگز مشابه آن را ندیده‌اند. طوری که تحریم‌های ایران مسخره به نظر آید.

گفتنیست که، اخیرا  در پارلمان عراق  طرحی تصویب شد، که بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق در جلسه خود خواستار اقدام برای پایان دادن حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

یادآوری می‌کنیم که جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی  که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده صورت گرفت، در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد.  

ترامپ پس از حمله ایران را تهدید کرد و در توییترنوشت: « 52 سایت ایرانی در تیررس هستند، برخی از آنها اهمیت بسیار بالا و مهمی برای ایران و فرهنگ ایرانی دارند و به آن اهداف و به خود ایران بسیار سریع و به طور سنگین ضربه زده خواهد شد. ایالات متحده بیش از این هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала