پومپئو قاتل اصلی قاسم سلیمانی می باشد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisترامپ و پومپئو
ترامپ و پومپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پومپئو در جریان چندین ماه تاکید، بالاخره ترامپ را وادار نمود كه سلیمانی را ازبین ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع محرم عالی رتبه خبر داده است که مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریكا ، در جریان چند ماه دونالد ترامپ را ترغیب كرد كه جنرال قاسم سلیمانی را از بین ببرد.

پومپئو: ایران قبل از تهدید حمله بر امریکا، بیش از دوبار فکر کند - اسپوتنیک افغانستان
پومپئو: ایران قبل از تهدید حمله بر امریکا، بیش از دو بار فکر کند

خاطرنشان می شود ترامپ در مدت طولانی با این عملیات موافق نبود. رهبری وزارت دفاع امریکا نیز مخالف چنین اقدامات بود: اقدامات تحریم علیه ایران منجر به افزایش تنش در روابط با تهران شد. همانطور که این روزنامه متذکر شد ، حالا امریکا به منابع نظامی بیشتر و بیشتری در خاورمیانه نیاز دارد.

قابل ذکر است که بعد از 27 دیسامبر ، در نتیجه اصابت راکت در یک پایگاه نظامی امریکا در نزدیکی شهر کرکوک عراق ، که باعث کشته شدن یک مامور ملکی امریکا در پایگاه نظامی امریکا مستقر در عراق گردید، اوضاع کاملاً تغییر کرد.

در تاریخ 29 دسامبر ، M. Pompeo ، مارك Esper وزیر دفاع امریكا و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریكا، با ترامپ دیدار كردند. در نتیجه بحث درباره پاسخ ، رئیس جمهور موافقت كرد كه سلیمانی را منحل كند.

روز جمعه ، ایالات متحده عملیاتی را در منطقه میدان هوائی بین المللی بغداد انجام داد. در اثر آن جنرال قاسم سلیمانی و همچنین معاون رئیس شبه نظامی شیعه عراق ابو مهدی المهندس كه در آمریكا در سازماندهی حمله به مأموریت دیپلماتیک متهم شده است ، كشته شدند.

وزارت خارجه عراق عملیات علیه سلیمانی را نقض حاکمیت این کشور خواند. رهبر معظم ایران علی خامنه ای قول داده است از کشته شدن فرمانده نظامی انتقام بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала