رسوایی سیاسی در انگلیس به دلیل تعطیلات بوریس جانسون

© AP Photo / Alastair Grant رسوایی سیاسی در انگلیس به دلیل تعطیلات بوریس جانسون
 رسوایی سیاسی در انگلیس به دلیل تعطیلات بوریس جانسون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسوایی سیاسی پر سر و صدا در انگلیس به دلیل تعطیلات نخست وزیر این کشور رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سیاستمداران مربوط به اپوزیسیون حکومت انگلیس، نخست وزیر بوریس جانسون را به دلیل عدم قطع تعطیلات در کارائیب پس از ترور قاسم سلیمانی، جنرال ایرانی در عراق ، مورد انتقاد قرار داده اند. در این باره نشریه ديلی ميرور خبر داده است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر از جانسون انتقاد کرد و گفت که او باید فوراً از تعطیلات بازگردد تا "مشکلی را حل کند که می تواند عواقب جدی برای انگلیس و کل جهان داشته باشد."

متحد حزب وی، امیلی ترنبری، نخست وزیر را متهم کرد که به جای شرکت در «جلسات کبرا»، باید در جلسه کمیته اضطراری دولت برای حالات فوق العاده اشتراک می کرد.

یکی از رهبران حزب دموکرات لیبرال ، اد دیوی، موضع مشابهی را اتخاذ کرد و خاطرنشان کرد که سکوت طولانی رئیس کابینه در مورد این موضوع قابل قبول نیست.

پیش از این بوریس جانسون نخست ‌وزیر انگلیس در اظهاراتی گستاخانه گفت: کشورش از بابت ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا متاسف نیست چراکه سردار سلیمانی مسئول کشته شدن هزاران تن در خاورمیانه بوده است.

قوای بحری بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا آمادگی حمله بر ایران را می گیرد

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه ادعاهایش گفت: خواستار فروکش کردن تنش‌های خشونت‌آمیز در خاورمیانه است و اشاره کرد که با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگو داشته است.

شایان ذکر است که در شب 3 جنوری 2020، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала