آواره شدن بیش از 700 هزار نفر در پی تشدید تنش ها در ادلب سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر آواره شدن بیش از 700 هزار نفر در پی تشدید تنش ها در ادلب سوریه
آواره شدن بیش از 700 هزار نفر در پی تشدید تنش ها در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در سازمان ملل در امور سوریه در گزارش خود از آواره شدن بیش از 700 هزار تن از ساکنان ادلب پس از تشدید تنش ها در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،  مارک کاتس، معاون هماهنگ کننده منطقه ای کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سوریه روز سه شنبه در ژنو گفت که  در طی 8 ماه گذشته بیش از 700 هزار شهروندان سوریه به دلیل درگیری  و تشدید تنش ها در ادلب مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

وی گفت: "دست کم 300 هزار غیرنظامی از اواسط ماه دسامبر به دلیل تشدید درگیری و افزایش خصومت ها، از خانه های خود در جنوب ادلب فرار کرده اند."

محاصره جبهه النصره در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
محاصره جبهه النصره در ادلب سوریه

 به گفته معاون هماهنگی امور بشردوستانه در سازمان ملل، حداقل 1300 نفر در نتیجه حملات هوایی و گلوله باری ها کشته شدند. " کاتس گفت: "بنابراین ، تعداد کل افرادی که در نتیجه درگیری ها در طی 8 ماه گذشته آواره شده اند ، از 700 هزار نفر در ادلب فراتر رفته است."

 دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در گزارشی اعلام کرده است که با تشدید حملات هوایی و درگیری‌ها بین دو طرف، آوارگی غیرنظامیان در این منطقه شدت گرفته است.

ده‌ها هزار خانواده راهی مناطق شمالی‌تر شده‌اند، برخی از آنها کسانی هستند که پیش از این در جریان جنگ داخلی بارها از خانه‌های قبلی‌شان آواره شده‌اند.

اغلب آنها به شهرها و اردوگاه‌های آوارگان در شمال ادلب و همچنین در استان همجوار حلب کوچ نموده اند.

بسیاری از نبردها در سوریه با توافق‌هایی پایان گرفته است که بر اساس آن تروریست‌ها و خانواده‌هایشان مناطق ولایت ادلب را ترک کنند؛ امری که شمار آوارگان را دو برابر کرده و به دو میلیون و 500 هزار نفر می‌رساند. 

سازمان ملل عنوان کرده که ادلب تبدیل به «محل انباشت جنگ‌زدگان» شده است. 

در گزارش این سازمان آمده است: "افزایش خصومت‌ها در شمال غربی سوریه به آوارگی 250 هزار تا بیش از 700 هزار فرد در ادلب و مناطق تحت محاصره انجامید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала