خواست اتحادیه اروپا برای حل دیپلماتیک بحران لیبی

© AFP 2023 / Philippe Huguenخواست اتحادیه اروپا برای حل دیپلماتیک بحران لیبی
خواست اتحادیه اروپا برای حل دیپلماتیک بحران لیبی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که خواستار راه حل دیپلماتیک برای بحران لیبی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از گفتگو با وزرای خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان٬ طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اظهار داشت: خواستار برقراری ارتباط با تمامی طرفین در لیبی و پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای بحران لیبی هستیم.

بورل با اشاره به اینکه تصمیم گرفتند با وزیران در بروکسل ملاقات و سفر خود به لیبی را لغو کنند گفت: نگران تحولات لیبی و ایران هستیم. مداخله خارجی در لیبی اوضاع را بدتر می کند.

برگزاری جلسه ویژه اتحادیه اروپا در مورد اوضاع عراق و ایران - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری جلسه ویژه اتحادیه اروپا در مورد اوضاع عراق و ایران

وی افزود: کنفرانس لیبی که در آلمان برگزار خواهد شد به یافتن راه حلی برای بحران لیبی کمک خواهد کرد. در سال 2011 شورای امنیت سازمان ملل متحد از لیبی خواست تا تصمیم تحریم تسلیحات را به طور کامل عملی کند. در مورد تحولات لیبی با مقامات ترکیه در تماس هستیم. افزایش دخالت خارجی را نمی پذیریم و نگرانی‌های خود را در این باره مطرح می کنیم.

گفتنی است بورل پس از دیدار با وزرای خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان طی بیانیه مشترکی اعلام کرد: مشکل لیبی را نمی توان با راه حل نظامی حل کرد و طولانی شدن درگیری‌ها درد و رنج بیشتری را به غیرنظامیان وارد می کند. خطر تفرقه و جدایی را افزایش داده و بی ثباتی در منطقه را گسترش می دهد. همچنین تهدید تروریسم را تشدید می کند. بنابراین پایان خصومت ها بسیار مهم است.

در این بیانیه تصریح شده است که مداخله خارجی در لیبی باعث بروز بحران شده و از آنجا که احزاب درگیر به پشتیبانی نظامی خارجی متکی هستند، تصمیمات حاکمیت لیبی تحت تاثیر بازیگران خارجی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала