پوتین و اردوغان برای میان‌جیگری میان ایران و امریکا وارد عمل می‌شوند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اردوغان برای میان‌جیگری میان ایران و امریکا وارد عمل می‌شوند
پوتین و اردوغان برای میان‌جیگری میان ایران و امریکا وارد عمل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دردیداری که قرار است امروز در استانبول میان رهبران روسیه و ترکیه صورت بگیرد، درباره تنش‌ها میان ایران و امریکا نیز بحث خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن اکتای، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک Kafkassam در انقره، به گزارشگر آژانس خبری روسیه امروز گفته است در دیداری که امروز تاریخ 8 جنوری میان ولادیمیر پوتنین و رجب طیب اردوغان انجام می‌شود بالای کاهش تنش‌ها میان امریکا و ایران نیز صحبت خواهد شد.
حسن، گفت:" اردوغان و پوتین که امروز در استانبول دیدار خواهند کرد، سعی می‌کنند که ایالات متحده و ایران را متقاعد کنند تا تنش‌ها را کاهش دهند. وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که رویارویی آنها به خصومتهای همه جانبه تبدیل شود. اگر این درگیری منجر به جنگ شود، چنین تحولی بالای روسیه و ترکیه تاثیرات منفی قرار خواهد داد."
ایران بامداد چهارشنبه تاریخ 8 جنوری از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد امریکا واقع در شهر الانبار عراق خبر داد. این حملات در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای امریکا در عراق در تاریخ 3 جنوری است و عملیات سردار سلیمانی نام دارد. کاخ سفید حملات متعدد موشکی ازسوی ایران، به چند موقعیت جغرافیایی در عراق را تایید کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا حمله به پایگاه آمریکایی را شخصاً تحت نظر گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала