نقش پوتین و اردوغان در حل بحران بین ایران و امریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اردوغان روئسای جمهور روسیه و ترکیه
پوتین و اردوغان روئسای جمهور روسیه و ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس: پوتین و اردوغان ایالات متحده و ایران را متقاعد خواهند کرد تا جنگ را آغاز نکنند.

به گزارش اسپوتنیک ، حسن اکتای رئیس مرکز تحقیقات استراتیژیکی Kafkassam انقره ابراز نظر نموده گفت که ولادیمیر پوتین و طیب اردوغان می توانند ایالات متحده و ایران را متقاعد کنند که از خصومت دست بکشند و از طریق دیالوگ باهم به توافق برسند.

ارتش ایران - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ بعدی ایران به امریکا

قابل ذکراست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از آغاز عملیات تلافی جویانه برای ترور جنرال قاسم سلیمانی خبر داد. راکت های زمین به زمین از سمت ایران به پایگاه عین السد در غرب عراق و پایگاه اربیل واقع در آنجا که قوای نظامی امریکا در آن قرار دارد، پرتاب شد.

ایران پرس تی وی ادعا می کند که در اثر این حملات راکتی 80 تن امریکائی کشته شده است. رئیس جمهور امریكا ، دونالد ترامپ پس از این حمله گفت كه "همه چیز درست است." فاکس نیوز با اشاره به منابعی گزارش داد که طبق اطلاعات اولیه ، در بین امریکایی ها تلفات وجود ندارد.

وی افزود: "اردوغان و پوتین سعی خواهند کرد که ایالات متحده و ایران را متقاعد کنند که تنش را کاهش دهند. ما نباید اجازه دهیم که رویارویی آنها به خصومتهای همه جانبه تبدیل شود. اگر این درگیری منجر به جنگ شود ، عواقب ناگوار نتنها به منطقه، بلکه به جهان خواهد داشت".

وی عملیات ایران علیه تأسیسات امریکایی در عراق را واکنش احساساتی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала