نکات کلیدی سخنرانی ترامپ پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق

© REUTERS / Jonathan Ernst نکات کلیدی سخنرانی ترامپ پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق
 نکات کلیدی سخنرانی ترامپ پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ پس از حمله به پایگاه های آمریکا در عراق طی سخنرانی در یک نشست مطبوعاتی در خصوص حملات ایران صحبت کرد .

به گزارش اسپوتنیک، ایران در انتقام به حمله هوایی آمریکا که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه شد، دو پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا در عراق را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد.

دونالد ترامپ پس از حمله به پایگاه های آمریکا در عراق طی سخنرانی در یک نشست مطبوعاتی در خصوص حملات ایران واکنش صحبت کرد .

ترامپ نخست سخنرانی خود را چنین آغاز کرد: تا زمانی که من رئیس‌جمهور ایالات متحده هستم، ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده درباره حمله سپاه پاسداران به مواضع آمریکا در عراق گفت: هیچ آمریکایی در این حملات کشته نشده است. تمام نیرو ها و سربازان ما سالم هستند وتنها آسیب‌های جزئی به تجهیزات وارد شده است. ترامپ در ادامه گفت: چنین برمی‌آید که ایران بزودی ازاین اقدامات دست بردار می‌شود.

ترامپ ادامه داد: ما با استفاده از یک سامانه هشدار که خیلی خوب جواب داد، توانستیم سربازان خود را به موقع نجات دهیم.

 هفته پیش عملیاتی انجام دادیم و قاسم سلیمانی را هدف گرفتیم . اونفر اول تروریسم و جنگهای داخلی در منطقه بود او باعث کشتار هزاران نفر از افراد ما شد.

دستان سلیمانی به خون خیلی از جمله  به خون ایرانی ها آلوده بود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و تلاش می‌کند که به سلاح هسته‌ای دست یابد ولی ما اجازه نخواهیم داد.

وی گفت: ایران به عربستان سعودی حمله کرد کشتی ها را در خلیج فارس هدف قرار داد. رئیس جمهور آمریکا گفت، ما 150 میلیارد دالر به ایران دادیم و در عوض آنها شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و در سوریه یمن لبنان فقط اختلال ایجاد کردند. تمامی پول ها برای انجام عملیاتی که ضد ما انجام شد از همان پول هایی است که در دولت قبلی تامین شد.

از سال 1357 که انقلاب شد ایران اقدامات بی ثبات کننده زیادی انجام داد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است.  ایران حتی هزاران نفر را در اعتراضات اخیر خود کشت. 

رئیس جمهوری آمریکا افزود: از ۱۹۷۹ ملت‌ها اقدامات ایران را تحمل کرده‌اند. آن روزها دیگر تمام شد.

 همانطور که ما در حال بررسی اقدامات آتی خود در واکنش به تهاجم ایران هستیم من اقدامات تنبیهی اقتصادی علیه ایران اعمال می‌کنم. این تحریم‌های قدرتمند تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد، ادامه خواهد یافت. موشک‌هایی که شب گذشته به سمت ما شلیک شدند محصول پولی هستند که دولت پیشین آمریکا در اختیار ایران قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: امروز جهان باید یک پیام روشن برای ایران ارسال کند که دورانش در سرکوب و ترور ادامه نخواهد داشت.

ترامپ ادامه داد: امروز از ناتو می‌خواهم که در روند خاورمیانه مداخله بیشتری داشته باشد... نیروهای نظامی آمریکا در دولت من با 2.3 تریلیون دالر کاملاً بازسازی شده است.

وی با تکرار سخنان خود مبنی بر استقلال آمریکا در تامین و تولید نفت مورد نیاز خود، گفت که ما نیازی به نفت خاورمیانه نداریم.

ما سیستم های نظامی و تجهیزات عالی در دنیا داریم و آنها را نوسازی کرده‌ایم.

رئیس جمهور آمریکا  در پایان سخنرانی خود گفت: خطاب به مردم ایران و رهبران ایران می‌گویم که ما می‌خواهیم که شما آینده خوبی داشته باشید. ما دوست داریم با همه کشورهایی که خواستار صلح هستند همکاری کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала