ممکن است رمزگشایی جعبه سیاه طیاره تا 2 ماه طول بکشد

© REUTERS / Philippe Wojazerجعبه سیاه طیاره Boeing 737
جعبه سیاه طیاره  Boeing 737 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رمزگشایی جعبه های سیاه طیاره سقوط شده طیاره بین المللی ایران در ایران می تواند 1-2 ماه و تحقیقات مربوط به سقوط طیاره می تواند تا دو سال طول بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، سه روز پیش و چند ساعت بعد از سقوط طیاره اوکراینی رئیس سازمان هوانوردی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص مرجع رسیدگی به این سانحه گفته بود:‌ رسیدگی به سانحه سقوط طیاره اوکراینی بر اساس قوانین ایکائو، توسط ایران انجام می‌شود و اوکراینی‌ها نیز می‌توانند در این بررسی حضور داشته باشند.

سقوط طیاره اوکراینی در ایران به روایت تصویر - اسپوتنیک افغانستان
سقوط طیاره اوکراینی در ایران به روایت تصویر

علی عابدزاده با بیان اینکه علت وقوع سانحه هنوز مشخص نیست افزود: جعبه‌های سیاه هواپیما پیدا شده که آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و دلایل را اعلام خواهیم کرد. طیاره مسافربری بوئینگ‌737 اوکراینی 167 مسافر و 9 خدمه پروازی داشت و از این تعداد حدود 140 نفر ایرانی بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خواندن جعبه سیاه در ایران صورت می‌گیرد گفت: برای پاسخ به این سؤال باید ببینیم که نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل جعبه سیاه چیست. پس از آن مشخص می‌شود که این جعبه سیاه در کجا بررسی خواهد شد.

بر اساس قوانین ایکائو در صورت بروز سانحه برای هواپیماهای مسافربری، تجزیه، تحلیل و بررسی جعبه‌های سیاه باید در کشوری انجام شود که حادثه در آنجا صورت گرفته است. همچنین نماینده کشور تولید کننده طیاره (امریکا)، و کشورهای سوئدن، بریتانیا، افغانستان و کانادا نیز میتوانند در پروسه بررسی دلایل سقوط طیاره حضور داشته باشند.

در این وضعیت بحث تحویل جعبه سیاه طیاره اوکراینی به کشور تولید کننده طیاره امریکا مطرح شده است. اما توجه به سابقه بد هواپیماهای بوئینگ 800-737 در بروز سوانح مرگبار این کار (تحویل جعبه سیاه به یانکی‌ها) اقدام درستی نیست زیرا سقوط‌های پیاپی بوئینگ، این شرکت را به مرز ورشکستگی کشانده است و به‌عقیده تحلیلگران، این شرکت و همچنین دولت امریکا سعی می‌ ورزند نقص تخنیکی احتمالی در سقوط طیاره اوکراینی را اخفا کنند، به همین دلیل هم ادعای مضحک برخورد راکت با این هواپیما را مطرح کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала